וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מחמשת את מטוסיה בפצצות חכמות

יוני מנדל

23.8.2007 / 11:26

הפצצות יוצרו באירן ויורכבו על מטוסי קרב שנרכשו מארצות הברית בסוף שנות ה-70. אירן הודיעה גם על פיתוח של טילי שיוט ומטוסים

אירן הודיעה שהצליחה לפתח פצצה חכמה במשקל של 900 קילוגרם, ושניתן לחמש בה מטוסים של חיל האוויר האירני. בהודעת סוכנות הידיעות האירנית נאמר ש"ניתן להרכיב את הפצצה על מטוסי F4 ו-F5, שיוצרו בארצות הברית ושהועברו לאירן בתקופתו של השאה רזה פהלווי בסוף שנות ה-70, כשבין המדינות היו יחסים מלאים". הפצצה נושאת את השם "קאסד" שמשמעו בפרסית "השליח". לפי דיווח רשת אל-ג'זירה, הפצצה הפכה למבצעית בימים האחרונים.

שר ההגנה האירני מוסטפא נג'אר אמר ש"אירן החליטה לייצר פצצה חכמה, שכן מדובר בטכנולוגיה מודרנית, שרבות ממדינות העולם עדיין לא הצליחו להשיגה".

פצצות חכמות הינן חימוש מודרני בעל טכנולוגיה ייחודית המאפשר שליטה בפצצה בעת מעופה. כמו כל פצצה אחרת, גם הפצצה החכמה מגיעה לשיא הגובה ומשם נופלת לכיוון המטרה, אולם בעזרת כנפיים ושליטה ממפעיליה ניתן לכוון את כיוון הנפילה של הפצצה ואת תיזמון הפיצוץ.

"אף אניה לא תתחמק מהטילים"

הדיווח האירני על פצצות חכמות הוא שלב נוסף בדיווחים אירנים על פיתוח אמצעי לחימה. לפני שנתיים הודיעה אירן על ייצור טילי שיוט המסוגלים לפגוע בספינות הצי אמריקאי במפרץ הפרסי. לפני חודש דיווחו האירנים על שני מטוסי קרב חדשים שנבנו על פי דגמים של מטוסים אמריקאים. בהודעת משרד ההגנה האירני נאמר ש"אף אניה לא תוכל לשוט במפרץ הפרסי ולהתחמק מטווח הטילים שלנו".

לפני כשבועיים אמר מפקד משמרות המהפכה יחיא ספוווי שיש בידי ארצו טילים המסוגלים לחדור את שריונו של טנק המרכבה הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully