וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

23.8.2007 / 0:01

העליות באו על רקע התעוררות מחודשת של מיזוגים ורכישות בארה"ב. הדאו ג'ונס עלה ב-1.1% והנאסד"ק הוסיף 1.2%

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים על רקע התעוררות מחודשת של מיזוגים ורכישות בארה"ב. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.1% ל-13,236 נקודות, מדד נאסד"ק עלה ב-1.2% ל-2,553 נקודות ומדד S&P500טיפס ב-1.2% ל-1,464 נקודות.

מה שתרם לאווירה האופטימית בשוק הם החדשות על הקאמבק בזירת הרכישות והמיזוגים. העיתון "וול סטריט ג'ורנל", דיווח היום כי חברת TD Ameritrade (סימול: AMTD) וחברת E-Trade (סימול: ETFC) מנהלות מו"מ על מיזוג ביניהן, מה שעשוי ליצור שחקן ענק בתעשיית הברוקראז' המקוונת בארה"ב.

התנודתיות ממשיכה לאפיין גם את שבוע המסחר הנוכחי, לאחר הירידות העזות של השבועיים שקדמו והעליות בסוף השבוע האחרון בציפייה להורדת ריבית קרובה של הבנק המרכזי. עם זאת, לא ברור מתי - אם בכלל - תתרחש הורדת הריבית, ובוול סטריט סבורים שהפדראל ריזרב ימתין עד לפגישתו הבאה ב-18 בספטמבר.

הורדת הריבית נועדה להקל את מצוקת האשראי על ידי הפחתת הכדאיות של אפיקים בטוחים יותר ובעיקר באג"ח הממשלתי. לאור הערכות על הורדת ריבית, מכרו אתמול משקיעים איגרות חוב והתשואות על אג"ח ממשלתי ל-10 שנים ירדו אמש. ואולם, הערכות אלו התבדו והתשואות עלו חזרה ל-4.62%.

במגזר הפיננסי יש מי שניצלו את הורדת הריבית של הפד: ארבעת הבנקים המובילים בארה"ב לוו מהבנק הפדרלי 2 מיליארד דולר בעקבות הורדת הריבית על ההלוואות.

מחיר הנפט, אשר נפל אמש לשפל של חודשיים, המשיך לרדת גם היום ב-30 סנט נוספים ל-69.3 דולר לחבית, כנראה על רקע דיווחים שגרורותיו של הוריקן דין האימתני לא פגעו בצורה משמעותית במתקני ייצור הנפט שבמפרץ מקסיקו.

מניית גוגל הוסיפה 1.2% לאור השקת פורמט פרסומות ביו טיוב, אתר תוכן הגולשים הטלוויזיוני. מאז רכשה גוגל את יו טיוב בנובמבר שעבר, היא נמנעה מלשלב פרסומות בקטעי הווידיאו באתר, מחשש שהקהל יצביע ברגליו.

אסטרטגיה זו עזרה לקבע את יו טיוב כאתר הווידיאו הגדול ביותר, אך לא תרמה להצדיק את מחיר הרכישה האסטרונומי שגוגל שילמה גוגל עבורו - 1.62 מיליארד דולר. החברה הודיעה ביום שלישי כי לאחר חודשים של בדיקת מודלים לפרסום בווידיאו, היא עומדת להציג זן חדש של פרסומות וידיאו שלטענתה אינו פולשני ונותן למשתמש שליטה בתכנים שאליהם הוא נחשף.

שוק פרסומות הווידיאו, שמוערך כי כמעט והכפיל את שוויו מהשנה שעברה ל-775 מיליון דולר, צפוי לעלות ל-4.3 מיליארד דולר עד שנת 2011, לפי חברת המחקר אימרקטר.

בינתיים הנשורת של משבר המשכנתאות עדיין כאן, בשעה שחברת משכנתאות הסאבפריים אקרדיטד הום לנדרס הודיעה היום כי תפסיק לקבל בקשות להלוואות ותקצץ 1,600 משרות, עקב משבר משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. אקרדיטד היא אחת מ-15 חברות משכנתאות הסאבפריים הגדולות בארה"ב.

מניית בנק המשכנתאות שהסתבך במשבר הסבפריים Countrywide Financial Corp המשיכה לאבד מערכה וירדה היום ב-0.4%, לאחר שהמשקיעים שקיוו שוורן באפט ירכוש את הבנק התבדו.

ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל הוסיפה 3.9% בשל הערכות של בנק ההשקעות UBS על מכירות חזקות של מכשיר ה-iPhone.

בקרב הישראליות - בלופניקס, המתמחה בפתרונות למודרניזציה של מערכות מחשוב מסורתיות, זינקה ב-5.6% והשלימה זינוק של 128% מתחילת השנה.

יצרנית נתבי המולטימדיה לרשתות הווידיאו הדיגיטלי, ביגבנד נטוורקס (סימול: BBND), עלתה ב-14.9% למחיר של 10.4 דולר בתגובה לחוזה עם מפעילת הכבלים מארה"ב קוקס. ביגבנד נבחרה לספק מתגים דיגיטליים לחברת הכבלים השלישית בגודלה בארה"ב - קוקס קומיוניקיישס.

יצרנית העדשות הרב מוקדיות למשקפי ראייה, שמיר תעשיית אופטיקה, עקפה ברבעון השני של 2007 את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה. בנוסף, העלתה שמיר את תחזית הצמיחה לשורה העליונה לשנת 2007 כולה. למרות זאת, לשחיקה בשיעורי הרווחיות הגולמית טרם מצאה החברה את הפתרון המתאים ומניית החברה איבדה 3.5% למחיר של 10.1 דולר.

שמיר דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-19.8% לעומת הרבעון המקביל. גידול זה ירד אף לשורה התחתונה בה נרשמה צמיחה של 21% ל-2 מיליון דולר.

סרגון קפצה ב-5.6% למחיר של 16.1 דולר ומחקה כמעט כליל את הירידות של השבועיים החולפים.

ריטליקס המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, התאוששה קלות והוסיפה 0.8% למחיר של 15.8 דולר, לאחר שצנחה של ב-15.8% אמש למחיר שפל של כ-4 שנים. לצניחה הובילו הדו"חות הכספיים ובהם רשמה ריטליקס הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר למרות צמיחה של 20% בשורת ההכנסות ל-55.5 מיליון דולר.

בנוסף, חתך בית ההשקעות אוסקר גרוס את מחיר היעד לריטליקס מ-22 דולר ל-17 דולר - גבוה ב-8% מהמחיר בנאסד"ק, עם זאת, ההמלצה למניה נותרה "החזק".

קומברס התממשה ב-0.5%, על רקע תוכנית הפיטורים של החברה הבת קומברס אינק. מתחרתה בתחום הבילינג, אמדוקס, עלתה ב-1.3% למחיר של 35.4 דולר, והתאוששה בכך מנפילה של כ-7% בשבוע שעבר.

מניית יצרנית תוכנות אבטחת המידע צ’ק פוינט סגרה ללא שינוי במחיר של 23.4 דולר לאחר שהוסיפה כ-5% ביומיים הקודמים.

מניית ענקית התרופות הישראלית טבע הוסיפה 0.3% למחיר של 41 דולר.

מניית יצרנית ציוד הטלקום אי.סי.איי סגרה ללא שינוי במחיר של 9.2 דולר - עמוק מתחת למחיר בו היא אמורה להימכר - 10 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully