וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זק"א: אם זו הצתה, לא נגנה אותה

נעמי וינר וגידי ויניש

23.8.2007 / 7:14

המשטרה חושדת שמתקן לשריפת גופות, השייך לחברת "עלי שלכת", הוצת בזדון. בזק"א טוענים שהפעילות במקום אינה חוקית

מתקן המשמש לשריפת גופות, השייך לחברת "עלי שלכת", נשרף אמש, והמשטרה בודקת את הנסיבות: חשד מרכזי הוא שמדובר בהצתה מכוונת, לאחר שמיקום המתקן נחשף אתמול במקומון החרדי "קול העיר" המתפרסם בבני ברק.

אלון נתיב, מנהל ושותף בחברה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי במקום נמצאו סימני פריצה, וכי כבר לפני שלושה ימים התריעה החברה בפני המשטרה כי לפי מידע שקיבלה, גורמים חרדים מתכוונים לפרוץ למקום.

חברת "עלי שלכת" מגדירה עצמה כ"בית לוויות מודרני", ומספקת שירותים אלטרנטיביים לטקסים הדתיים: קבורה אזרחית, שריפת גופות, טקסים ולוויות אזרחיים. בארגון זק"א, המנהל בשנה האחרונה מאבק כנגד החברה ובמיוחד כנגד שריפת הגופות, גאים בכך שבכיר בארגון, יהודה משי זה"ב, חשף את מיקומו של מתקן השריפה, ואף הצטלם במקום.

גם לדעתם, סביר להניח שאדם לקח את החוק לידיים בעקבות פרסום התמונות ומיקום מתקן השריפה: "אם יתברר שהיתה הצתה, אנו מסרבים בכל תוקף לגנות אותה, ומברכים את אלו שעשו את זה", אמר אמש מוטי בוקצין מזק"א.

"לקחנו על עצמנו כפרויקט להיאבק במפעל" אומר בוקצין. "הגשנו נגדם תלונות במשטרה ופנינו לרבנות הראשית, שהוציאה פסק הלכה שמי שמבקש לשרוף את גופתו אסור לקבור את האפר ולשבת עליו שבעה".

"היהדות יותר משלנו משלהם"

ב"עלי שלכת" מדגישים כי משי זה"ב פרץ לשטח הפרטי שלהם, והתמונות מוכיחות זאת. "אני יכול רק להצטער שאנשים האלה, שמנסים לדבר בשם יהדות, דרך ארץ ותורה - נוהגים כפושעים הנקלים ביותר", אמר נתיב, "היהדות יותר שלנו מאשר שלהם – הציבור שמשרת בצבא, משלם מיסים ותורם בעשייה שלו למדינה, ולא נשען על הקופה הציבורית ומכתיב לאחרים איך לחיות".

נתיב מדגיש כי למקום נגרם נזק חיצוני בלבד, וכי בית הלוויות ימשיך לספק את השירותים שהוא מציע לציבור. בזק"א טוענים ששיטות הקבורה ושריפת הגופות של החברה אינן חוקיות, אך נתיב שולל את הטענה מכל וכל. "אנחנו, בניגוד אליהם, עובדים רק לפי חוק", אמר. "הם פנו לבתי משפט ולמשטרה ונופפו אותם משם, כי אנחנו פועלים לפי חוק ודין – זו השמצה זולה ובריונות לשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully