וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בשדרות: נגייס כספי המיגון בעצמנו

עדיה אמרי אור

23.8.2007 / 13:16

בג"ץ קיבל את עמדת המדינה, והורה לדחות את מיגון כל בתי הספר בעיר. ההורים: לא נמתין עד 2010 כדי להגן על חיי ילדינו

למרות האיומים, ועד ההורים של שדרות לא ישבית את הלימודים בראשית חודש ספטמבר. "אנו מכבדים את החלטת בג"ץ ולא נסתור אותה, אבל אין לנו שום כוונה להיות השכפ"ץ של בג"ץ ולתת לילדינו להחשף לסכנה כזו בשנתיים הבאות", אמר אלון דוידי, יו"ר המטה לבטחון שדרות וחבר ועד ההורים בשיחה עם וואלה! חדשות.

בג"ץ קיבל אתמול את עמדת הממשלה, לפיה עד להשלמת מיגונם המלא של מוסדות החינוך באזור, ימשיכו התלמידים ללמוד במבנים הקיימים. ההחלטה קובעת כי יש לסיים את המיגון של שלושה בתי ספר בלבד, שהמדינה התחייבה לסיים את מיגונם עד ה-2 בספטמבר – יום פתיחת שנת הלימודים. זאת בניגוד להחלטתו מחודש מאי, בה פסל את שיטת המיגון הקיימת בהם. משמעות הדברים היא, שכרגע אין מניעה משפטית לפתוח את כל מוסדות החינוך במועד.

"מדינת ישראל החליטה, לאחר שבג"ץ חייב אותה לפתור את בעייתנו, כי מיגון בתי הספר הוא ההחלטה הראויה ביותר. עם זאת, היא טוענת כי מדובר בהליך יקר בהרבה מאשר בניית מבנים חדשים", אמר דוידי. "בין 600 ל-700 ילדים כבר עזבו את מערכת החינוך בשדרות ופנו למוסדות חינוך אחרים שלא בתחום רקטות הקסאם", הוסיף.

"לפני שלושה חודשים, בעת התקפה, הורו לתלמידים תשארו בבית. מה בדיוק השתנה מאז, עוד שתי מיגוניות? אני לא אמור להיות אחראי למצב, אני בסך הכל הורה מודאג, אב לחמישה ילדים שכולם במערכת החינוך וחרד לחייהם. אנחנו לא בקטע פוליטיקה ומאבקים. כפי שבמעון היום של בתי נאלצנו להשיג את כל הכספים למיגונו לבד, כך נעשה גם בשאר העיר. לא נמתין עד 2010".

השר לפיתוח הנגב והגליל יעקב אדרי משוכנע ששדרות תזכה למיגון הטוב ביותר, אבל מבהיר שזה ייקח זמן. "זה עניין של שנה-שנתיים לצערי הרב", אמר הבוקר אדרי בגלי צה"ל. "אני מאמין שבג"ץ יקבע לוח זמנים סביר והגיוני וכל מי שקשור לעניין יסתער עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully