וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדה לפוטין - ואושפזה בכפייה

שי אילן

22.8.2007 / 17:40

במשך 46 יום קיבלה לריסה אראפ זריקות וכדורים במוסד פסיכיאטרי. "אני לא מרגישה טוב, אבל אני אדם לוחם", אמרה לאחר שחרורה

46 יום בילתה לריסה אראפ בשני בתי חולים פסיכיאטרים ברוסיה. היא אושפזה בכפייה לא בגלל התנהגות מוזרה, אלא משום קשריה עם החזית האזרחית המאוחדת של גארי קספרוב, מפלגה המתנגדת לפוטין. אראפ קיבלה זריקות של תרופות פסיכיאטריות בכוח ואולצה לבלוע כדורים. היא אינה יודעת מהן התרופות שקיבלה, וברוב תקופת אשפוזה היתה מסוממת ומטושטשת. "אני לא מרגישה טוב, אבל אני אדם לוחם", אמרה אתמול לעיתונות הרוסית.

תלאותיה של אראפ החלו כשחשפה מעשי שחיתות בהנהלת פרוייקט המגורים שלה. היא הוזהרה על ידי השירות החשאי לא לפרסם את הדברים, אבל התעלמה מהאזהרה. אחרי פרסום הדברים היא אושפזה וגילתה להפתעתה שרבים מהמאושפזים במחלקות הפסיכיאטריות הם למעשה בריאים. התייחסות הצוות בבית החולים היתה בלתי אנושית. לדבריה, הצוות היכה את המאושפזים, איים עליהם ואנס את חלקם.

הועברה למוסד ממנו אין חוזרים

אראפ פרסמה מאמר בביטאון מפלגתו של גארי קספרוב, הטוען שהפסיכיאטריה לא חדלה להיות מכשיר ענישה, גם אחרי התקופה הסובייטית. בברית המועצות, אשפוז בכפייה לגורמים בעייתיים מבחינה פוליטית היה שכיח. בעקבות המאמר, היא נעצרה ונשלחה לאותו בית חולים עליו כתבה. בבית החולים היא הוכתה, לדבריה ולדברי אחייניתה המתגוררת איתה. היא פתחה בשביתת רעב של חמישה ימים והועברה למוסד לחולים מסוכנים, ממנו אנשים משתחררים לעתים רחוקות.

אראפ שוחרר לבסוף בהתערבות נציב זכויות האזרח של רוסיה, ולדימיר לוקין, שטען כי לא היתה סיבה לאשפוזה. אראפ מתכוונת לתבוע את בית החולים וביחד עם החזית האזרחית "להביא לדין כל מי שמעורב בפרשה הזו". עם זאת, נציגי המפלגה הודו שהסיכוי שלהם לזכות במשפט דל ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully