וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנוי אינו פנוי להדלפה

עדיה אמרי אור

22.8.2007 / 15:17

הדרישה הפומבית של אהוד אולמרט משריו לכבות את הסלולריים חושפת את חוסר האמון שלו בהם ומביכה את הממשלה בפומבי

לפני חודשים אחדים, לעת ערב, התארחה שרת החינוך הפרופסור יולי תמיר באחד משידורי הספיישל של השעשועון המצליח 'אחד נגד 100', כשהיא ניצבת בפני מאה בני נוער. במהלך המשחק נתבקשה השרה לענות בתוך חמש שניות על השאלה "האם האות ע' והאות נ'' נמצאות יחד על אותו המקש בטלפון הסלולרי. מבלי לחשוב פעמיים השיבה תמיר שלא, ואף פרטה כי נ' נמצאת על המספר 4 ואילו ע' על המקש 9 העוקב בלוח המקשים. באותו רגע הדיחה תמיר מעל שלושים משתתפים מולם התחרתה – בני נוער שגדלו על ברכי הודעות הטקסט, וסיפרה כי בישיבות הממשלה "מסמסים ללא הפסקה".

אמש הודיע מזכיר הממשלה לשריה כי מעתה ייאסר עליהם להכניס טלפונים סלולריים לישיבות, כדי למנוע סיכוי להאזנות אויב. הגדיל והוסיף ראש הממשלה בעצמו כי הצעד הדרסטי ננקט גם בשל החלטתו הנחרצת למנוע הדלפות אל מחוץ לדלתות חדר הישיבות וכי הוא לא יהסס לבדוק בפוליגרף שרים שיחשדו בהדלפות. בכך הצליח אולמרט להפגין בריש גלי אי אמון מוחלט בממשלתו, בחבריה, במדינה, במוסדותיה (אותם מייצגים השרים) ובעקיפין, גם בעצמו.

ראשית, כדאי להבהיר: אין לי שמץ של ספק ששרי הממשלה אכן מדליפים מידע חסוי בזמן אמת מתוך ישיבות הממשלה. למעשה, לפחות שלושה שרים העזו להכתיב מידע מסווג ישר לכתבי הכנסת ולכתבים הפוליטיים באחת ממערכות העיתונים שבהם עבדתי בעבר. לאחר מכן הם אף תהו מדוע הכתב המעיט בפרטים ולא העביר את הדברים ככתבם וכלשונם. ברור גם שבימינו קשה מאוד לבטוח בשרים ובחברי כנסת, שבמקרים רבות מדי מוכיחים כי כל עניינם הוא עסקנות פוליטית ונגד חלקם מתנהלות בימים אלו חקירות על מעילה, הפרת אמונים והונאות.

אלא שלראש ממשלה מכהן אסור להפגין אי אמון בשריו בפני הציבור, גם אם הוא סמוך ובטוח בכך שלא ניתן לבטוח בהם. נוסף על כך, כל מי שנכח במסדרונות הכנסת או הכיר חבר ממשלה יודע כי המידע שנמסר בישיבות הממשלה אינו מסווג לרוב. בפרטים הקריטיים באמת מדווחים השרים אישית או בפורומים מצומצמים דוגמת הקבינט הבטחוני והמטבחונים למיניהם. גם אם אולמרט אינו סומך על שריו, אסור לו בשום פנים ואופן לומר זאת גלויות.

כנסת ישראל ירדה לפסים נמוכים של דינמיקה המאפיינת מקומות עבודה המנוצחים בידי בוסים קנאיים או בתי ספר בהם מתבקש סגל ההוראה להפסיק להדליף ידיעות לעיתון בית ספר. ממשלת ישראל, על חבריה, חייבת, בכל עת, לספק תדמית אמינה ואחידה המובילה את המושכות בגאון, באמינות וביושרה. שכן, גם כשראש הממשלה מדליף אישית מידע לכתבים הפוליטיים בזמן אמת לנצח יופיע הכיתוב את הדברים מסר "מקור בכיר במשרד ראש הממשלה". נאה דורש, נאה מקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully