וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסים בריטיים הוזנקו לעבר מפציצים רוסיים

שי אילן

22.8.2007 / 14:06

מספר הארועים בהם רוסיה התקרבה למרחב האווירי והימי של בריטניה גדל. ייתכן שרוסיה בוחנת את יכולת התגובה של המערב

משרד ההגנה הבריטי חשף אתמול שמטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי הוזנקו לעבר מפציצים רוסיים. ה"טלגרף" דיווח, שהמטוסים הרוסיים התקרבו למרחב האווירי הבריטי. המפציצים מסוג Tu-95, המסוגלים לשאת פצצות אטומיות, התגלו מעל לאוקינוס האטלנטי ביום שישי. מטוסי הקרב הבריטיים שוגרו מסקוטלנד.

לאחרונה נרשמו מספר מקרים של הפרות רוסיות של המרחב האווירי והימי האמריקאי והבריטי (ראו קישור). גם מספר הצוללות הרוסיות שהתגלו בסמוך לחופי בריטניה עלה, לדברי "מעבדת ההגנה למדע וטכנולוגיה", רשות בריטית חשאית. חלק ניכר מהייצוא והיבוא של בריטניה משונע דרך הים, ועל כן כלכלתה יכולה להיפגע קשות על ידי מתקפת צוללות. "טורפדו אחד יכול לגרום נזק עצום לכלכלה שלנו", אמר רובין ברנס, קצין בכיר במעבדה.

רוסיה משגרת מסר מאיים באמצעות הגיחות הללו, אבל לפי פרשנים אחרים, כוונתה היא לבחון את יעילות מערכות הזיהוי המערביות. אתמול נערכה ברוסיה התערוכה האווירית הגדולה ביותר מאז התקופה הסובייטית. בתערוכה הפגין פוטין את נחישותו לחזור להיות גורם בעל השפעה צבאית שאינה פחותה מזו של ארצות הברית. פוטין הצהיר גם על כוונתו להפוך את רוסיה ליצרנית מטוסי הקרב הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully