וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בקהאם, מאחוריך!

22.8.2007 / 6:39

הדינוזאורים ידועים בכושר אכילה, אבל מחקר חדש שבחן דווקא את מהירות הריצה שלהם גילה שהיו להם יכולות נוספות

הם לא היו רק טורפים מצטיינים, אלא גם אצנים לא רעים בכלל. מחקר חדש מוכיח שה[[דינוזאור]]ים הגיעו למהירויות נאות, והיו מסוגלים להשיג את הספורטאים של ימינו.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת של האגודה המלכותית לביולוגיה, השתמש במודלים ממוחשבים כדי לחשב את מהירותם של חמישה דינוזאורים טורפים. המטרה היתה להדגים כיצד בעלי חיים מתמודדים עם שינויי אקלים וסכנת הכחדה.

הדינוזאור הקטן ביותר, הקומפסוגאנדוס, היה מסוגל לרוץ במהירות של 64 קמ"ש, מהר יותר היען, שהיא החיה המהירה ביותר בעלת שתי רגליים. הולוצירפטור, שכיכב בסרט "פארק היורה", הגיע למהירות של 38 קמ"ש, והטי-רקס האימתני פיגר אחריו עם 28 קמ"ש.

"למרות שהוא לא היה מהיר במיוחד, הטי-רקס בהחלט היה מסוגל לרוץ ולא היה לו קשה במיוחד להשיג את [[דיוויד בקהאם]], למשל", אמר פיל מנינג, מומחה בחקר המאובנים מאוניברסיטת מנצ'סטר.

החוקרים הזינו למחשב שורה של נתונים אודות השלד ומבנה השרירים של הדינוזאורים והריצו סימולציות כדי לראות כמה מהר הם רצו. המחקר יסייע להבין כיצד הסתגלו הדינוזאורים לשינויי אקלים לפני שהן נכחדו. הוא אף יעזור לחזות כיצד בעלי החיים של ימינו יסתגלו לשינויי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully