וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

21.8.2007 / 23:28

מדד נאסד"ק הוסיף כ-0.5% ל-2,521 נקודות בעוד שמדד דאו ג'ונס איבד כ-0.2% ל-13,090 נקודות. ריטליקס צנחה ב-15%

תנודתיות היא שם המשחק בוול סטריט בשבועות האחרונים והיא המשיכה לאפיין את השווקים גם הערב. לאחר פתיחה שלילית, עבר השוק לעליות ולבסוף ננעל במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק הוסיף כ-0.5% ל-2,521 נקודות בעוד שמדד דאו ג'ונס איבד כ-0.2% ל-13,090 נקודות. בשוק היתה ציפייה להורדת ריבית מפתיעה מצד הפדרל ריזרב ואולם המסחר המהוסס הראה כי לפחות חלק מהמשקיעים היו ספקנים לגבי עצם התרחשות ההורדה וגם לגבי יעילותה לשווקים.

אתרי האינטרנט של פורבס ושל רויטרס דיווחו על ציפייה זו מוקדם יותר ואולם המסחר המהוסס הראה כי בשוק ספקנים לגבי עצם התרחשות ההורדה וגם אם כן יש מחלוקת לגבי יעילותה לשווקים.

המסחר התנודתי בא לביטוי לא רק באפיק המנייתי אלא גם באפיק הסולידי. היום רשם שוק האג"ח עליות של כמעט 1% בסוף יום המסחר על רקע ספקולציות להורדת ריבית מוקדמת מהצפוי של הבנק הפדרלי. התשואות ירדו כתוצאה מכך ל-4.69%.

בשוק הנפט, מחירה של חבית נפל ביותר מ-2% על רקע ההערכות כי סופת ההוריקן "דין" לא תפגע בתשתיות הנפט והגז במפרץ מקסיקו, האחראי ליותר מ-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude ירד לרמה של 69.5 דולר לחבית - שפל של כחודשיים. הנפט הגולמי ירד ביותר מ-11% מאז תחילת החודש.

בין הישראליות ריטליקס, המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, ממשיכה לדווח על תוצאות לא עקביות, והמניה צנחה ב-15.8% למחיר שפל של כ-4 שנים. ריטליקס רשמה הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר למרות צמיחה של 20% בשורת ההכנסות ל-55.5 מיליון דולר.

בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח (פרופורמה) של 600 אלף דולר, 3 סנט למניה - הרבה מתחת לתחזית ממוצעת של שני אנליסטים לרווח של 10 סנט.

מניית קומברס טיפסה בכ-3.4% על רקע תוכנית הפיטורים של החברה הבת קומברס אינק. קומברס מעסיקה חברת ייעוץ העובדת בימים אלה על המשך תוכנית התייעלות. נודע כי עיקר הפיטורים צפויים להיות בתחום הבילינג בו העמיקה קומברס חדירה לפני כשנתיים עם רכישת קינן תמורת כרבע מיליארד דולר. הרכישה הכניסה את קומברס לחוזה אטרקטיווי בטלסטרה האוסטרלית, והניבה מספר חוזים חשובים נוספים לאחר מכן, אולם בתקופה האחרונה לא הודיעה קומברס על עסקות בילינג גדולות. לפני כחודשיים פיטרה קומברס אינק כ-5% מכוח האדם שלה, כ-350 עובדים, כש-150 מתוכם בישראל, אך המהלך לא הצליח לייצב את החברה ולהוריד את הוצאותיה כפי שהחברה ציפתה.

גם מתחרתה בתחום הבילינג, אמדוקס, עלתה אף היא בכ-3.5% למחיר של 35 דולרים, והתאוששה בכך מנפילה של כ-7% בשבוע האחרון.

באופן דומה, התאוששה יצרנית תוכנות אבטחת המידע צ’ק פוינט מנפילה של כ-14% בשלושת השבועות האחרונים והוסיפה כ-2.8% ל-23.5 דולר. מנגד, איבדה טבע כ-0.3%.

ספקית האפליקציות לדואר האלקטרוני, אינקרדימייל, התממשה מזינוק של כ-17% אתמול, ונפלה בכ-3.3%. מניה קטנה נוספת שבלטה היום היא אטיוניטי, שזינקה בכ-13.2%. אטיוניטי, המתמחה בפיתוח תוכנות לניהול מידע ונתונים עבור המגזר הארגוני, דיווחה כי חברת התובלה האווירית סאות' איסטרן פרייטליינז החלה להשתמש בפתרונותיה לניהול מכירותיה האזוריות.

אופטיבייס ספקית של פתרונות וידיאו דיגיטלי, הודיעה היום על שיתוף פעולה עם חברת ZTE Corporation, ספקית ציוד טלקום מסין. המניה הגיבה בעלייה של 4.3%, אך במחזור זעום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully