וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ברק: עלייה במספר ההרוגים בעזה

יוני מנדל

21.8.2007 / 21:17

70 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בחודשיים שחלפו מאז נכנס ברק למשרד הביטחון, לעומת 67 בארבעת החודשים האחרונים לכהונת פרץ. עליה משמעותית גם במעצרים

בדיקה סטטיסטית של פעולות צה"ל ברצועת עזה והגדה המערבית בחודשיים האחרונים מגלה שינוי נרחב בהיקף הפעולה של הצבא. מאז התמנה [[אהוד ברק]] לשר הביטחון ב-18 ביוני 2007 ניתן לזהות עליה משמעותית במספר הפעולות הצבאיות של צה"ל ברצועת עזה. בשבוע האחרון בלבד נהרגו בעזה מאש צה"ל 19 פלסטינים. מאז ה-18 ביוני 2007 ועד היום נהרגו 70פלסטינים, מהם כחמישה עוברי אורח, ברצועת עזה בלבד.

מדובר בממוצע של כ-35 הרוגים בחודש. בתקופה זו נהרג גם חייל צה"ל ארבל רייך בהיתקלות עם חמושים ב-12 ביולי 2007. נכון לעכשיו, רייך הוא ההרוג היחיד של צה"ל בעזה בשנת 2007.

לעומת זאת, בארבעת החודשים שקדמו לכהונת ברק (18 בפברואר עד 18 ביוני) נהרגו ברצועת עזה 67 פלסטינים, ממוצע של כ-16 הרוגים בחודש. בתקופה זו כיהן עדיין עמיר פרץ כשר הביטחון. אמנם בתקופה זו השתלט חמאס על הרצועה ופרצו עימותים אלימים שהגיעו לשיא בשבועיים הראשונים בחודש יוני, אולם צריך לזכור שאז גם התגברו שיגורי הקסאמים לעבר ישראל. למרות זאת, התגובה של הצבא בתקופת פרץ היתה מאופקת יותר.

בלשכתו של שר הביטחון אהוד ברק ביקשו שלא להתייחס לנושא. לדבריהם, אין בתגובתם זו בכדי להכחיש או לאשר את הנתונים העולים בכתבה.

מוקדם יותר הערב פרסמנו נתונים שגויים בידיעה. הנתונים הנכונים מראים, כי מאז ברק נכנס לתפקיד שר הביטחון, חלה עליה של יותר מפי 2 בממוצע ההרוגים הפלסטינים לחודש.

350 מעצרים בשלושה שבועות

לנתונים הסטטיסטיים על הפעולות ברצועת עזה מתווספים דיווחי פלסטינים על עלייה חדה במעצרים שמבצעים חיילי צה"ל בגדה המערבית וברצועת עזה. המעצרים מבוצעים בדרך כלל בשעות הלילה, כשבשעות הבוקר מתחילות סוכנויות הידיעות הפלסטיניות לדווח ולפרט את מספרם ושמותיהם של הפלסטינים שנעצרו באזור מגוריהם בשעות הלילה.

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא בלונדון מדווח, כי במהלך שלושת השבועות האחרונים עצרה ישראל ברחבי הגדה המערבית 350 פלסטינים. לפי הכתבה, העליה במספר העצורים החלה מיד עם שחרורם של 255 אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל. "ישראל הודיעה על צעד בונה אמון וחיזוק שלטונו של אבו מאזן", נכתב בכתבה, "ומיד לאחר מכן החלה במבצע למעצרים נוספים".

בדו"ח שפורסם אתמול במשרד הפלסטיני לענייני אסירים נכתב ש"מרכזי הכליאה והחקירה בישראל מלאים בתקופה האחרונה באופן מיוחד, בשל ריבוי המעצרים". לפי הדו"ח, "בבתי הכלא הישראלים כלואים 11,300 אסירים פלסטינים". עוד נכתב: "החיילים הישראלים רק מגבירים את פעולותיהם. בכל יום נעצרים עשרות רבות של צעירים ונשלחים אל בתי הכלא".

לא ברור האם יש קשר בין שחרורם של האסירים הפלסטינים לבין גל המעצרים. עם זאת, נראה שאכן שר הביטחון החדש נוקט בשיטה תוקפנית יותר, הכוללת הגדלת היקף הפעולות היזומות בעזה וריבוי המעצרים בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully