וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי בוינוגרד: יש לחזק את הצנזורה

21.8.2007 / 14:30

בעדותו בפני הוועדה אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון: "צריך פחות לשחק את המשחק הזה של פתיחות, נאורות וזכות הציבור לדעת"

הותרה לפרסום עדותו של חבר הכנסת צחי הנגבי, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, בפני ועדת וינוגרד לחקר מלחמת לבנון השנייה. הנגבי אמר בעדותו בפני הוועדה כי לדעתו, מלחמת לבנון הסתיימה ב"נס", מכיוון שהשלכותיה הקשות היו יכולות להיות קשות עוד יותר. לדברי הנגבי, "קרה לנו נס ברמה הלאומית".

הנגבי אמר כי בסופה של המלחמה זכתה ישראל בהישג מדיני משמעותי, המתבטא בהשתלטות חיילי צבא לבנון והכוח הבינלאומי על דרום לבנון. מלחמת לבנון ה-2, טוען הנגבי, היתה "המערכה הראשונה בתולדות ישראל, אולי מלבד מלחמת העצמאות, שמביאה בסיומה גם הישג מדיני נראה לעין".

הנגבי סיפר בעדותו על פעילותה של ועדת חוץ וביטחון במהלך המלחמה. הוא הודה כי הוועדה לא עמדה בקשר ביצועי עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, והתחמק ממתן תשובה כאשר התבקש לפרט מה היו יעדי המלחמה כפי שהם הוצגו בפני הוועדה ("יעדי המלחמה הוצגו ביום הראשון על ידי שר הביטחון. הם מוכרים לכם").

הנגבי שהה בחו"ל בזמן המלחמה

חלק נכבד מעדותו של הנגבי הוקדש למתקפה על כלי התקשורת ופעילותם בזמן המלחמה. "צה"ל צריך היה לסגור אזורים לפני התקשורת, זה מה שעשו במלחמות עבר אצלנו ועושים את זה גם במדינות יותר נאורות, לא יתכן ששדרים יעמדו במטולה ויספרו לאויבים מה התכניות כפי שהם חושבים שהולכים לבצע", אמר הנגבי.

הוא הוסיף כי לדעתו, אחד הלקחים החשובים מאירועי הקיץ שעבר הוא שדרושה "יותר אסרטיביות של הצבא, יותר צנזורה. צריך פחות לשחק את המשחק של נאורות ופתיחות וזכות הציבור לדעת". יש לציין כי בקיץ שעבר התעוררה סערה ציבורית לאחר שהתברר כי הנגבי שהה בזמן המלחמה אצל קרובי משפחתו בארצות הברית במסגרת חופשה פרטית. חברי הוועדה לא שאלו אותו על נושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully