וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהר אל-בארד: קריאות להפסקת אש

יוני מנדל

21.8.2007 / 12:50

דובר חמושי פתח אל-איסלם הבהיר שהפסקת האש נועדה לאזרחים. עד כה, 280 בני אדם קיפחו את חייהם בקרבות

"חמושים מהמיליציות ב[[נהר אל-בארד]] מבקשים להגיע להסכם הפסקת אש עם צבא לבנון", כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, "החמושים מבקשים את הפסקת האש על מנת לאפשר לבני משפחותיהם ולאזרחים בלתי חמושים אחרים לצאת ממחנה הפליטים הפלסטיני בצפון לבנון".

על פי הידיעות המגיעות מלבנון, דובר תנועת [[פתח אל-איסלם]] אבו סלים טהא כבר יצר קשר עם "התאחדות הכמרים הפלסטינית" בלבנון, וביקש מראשיה לתווך בין הצדדים על מנת להגיע להפסקת אש. אגודת הכמרים ניסתה בחודשים האחרונים לתווך בין הצדדים וככל הנראה היא תסכים לנסות ולתווך גם הפעם. עם זאת, הצבא הלבנוני טען עד כה שהפסקת אש תתבצע רק אחרי "כניעה מוחלטת של החמושים", ולפיכך לא ברור כיצד יגיב הצבא להצעה. כמו כן, לא ברור האם הפסקת האש הזמנית תוכל להביא להפסקת אש כללית.

במהלך שלושת החודשים האחרונים נהרגו במחנה קרוב ל-280 בני אדם, 141 מהם חיילים, 100 חמושים מפתח אל-איסלם ועוד כ-40 אזרחים תמימים. מפרוץ הקרבות במקום ועד היום נטשו רוב התושבים את בתיהם מחשש לחייהם וכעת מעריכים שרק 40 עד 80 נשים וילדים נותרו במקום. בארגון פתח אל-איסלם נטען שהם חולקים בסיס אידיאולוגי עם ארגון אל-קאעדה, אף שאין בין הארגונים קשרים מעשיים. ממשלת לבנון הודיעה מתחילת המשבר שתהדוף כל ניסיון להשתלטות בכוח על המחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully