וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מוצר מורעל מסין: פיג'מות לילדים

שי אילן

21.8.2007 / 12:46

אחרי הצעצועים, המזון ומשחות השיניים, כעת נמצאו בניו זילנד פיג'מות שהכילו פורמלין בכמות של פי 900 מן המותר

לצעצועים ומזון בעלי החיים מסין, שהתגלו בחודשים האחרונים כמכילים רעלים מסוכנים, נוסף מוצר חדש. בניו זילנד הודיעו הרשויות שיחקרו חשדות שפיג'מות לילדים הכילו רמות מסוכנות של [[פורמלין]]. הממשלה הודיעה על החקירה בעקבות התראה של הרשות להגנת הצרכן. מדענים ששכרה הרשות גילו כמות גדולה פי 900 מהמותר של פורמלין. החומר משמש למניעת התפתחות טחב בתוך אריזות הבגדים. בכמויות גדולות, החומר עלול לגרום לפריחה, גירוי בעור ותגובות אלרגיות.

בעקבות ההתרעות התכופות בחודשים האחרונים על מוצרים סיניים רעילים, גובר החשש מפגיעה בייצוא. אחרי הטון האפולוגטי שנקטה, עוברת כעת סין למתקפה נגד הטענות. ראש ראשות הבטיחות הסינית, לי צ'אנג' יאנג האשים את ממשלות המערב בניסיון להשחיר את פניה של סין. הוא כינה את ההתרעות "סוג חדש של פרוטקציוניזם", שתכליתו פוליטית-מסחרית. טקסטיל הוא אחד מענפי הייצוא החשובים ביותר של סין, ופגיעה בו עלולה להכאיב למדינה מאוד מבחינה כלכלית.

נציב המסחר של האיחוד האירופי פיטר מנדלסון שלל את הטענות הסיניות כאילו מדובר בפרוטקציוניזם פוליטי. "אני לא מוכן לקבל שטענות בדבר רעילות של מוצרים נובעות ממניעים זרים", אמר מנדלסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully