וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי: האב גילה שילדיו מתו בתאונה

21.8.2007 / 13:10

מסיבה לא ברורה, מכוניתו של שמעון ראבה-דוד סטתה ממסלולה והתנגשה במשאית - הילדים נהרגו במקום. האם בדרכה לארץ

הילדים יוהאן ונטלי ראבה-דוד נהרגו אתמול בהתנגשות בין הרכב שבו נסעו לבין משאית בכביש הערבה, בחזרתם מחופשה משפחתית באילת. אבי המשפחה, שמעון ראבה-דוד נהג ברכב, נפצע קשה, ונותח בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

כיממה לאחר התאונה, האב התבשר על מותם של שני ילדיו בתאונה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר מוטי קליין, סיפר כי האב התעורר מניתוח ברגלו ושאל את הסובבים לשלום ילדיו כמה פעמים. "אחיו הביט בי, וסימנתי לו שזהו הרגע לספר. הוא עשה את המשימה הקשה באומץ", אמר קליין בראיון לגלי צה"ל.

השלושה הם תיירים מצרפת ששהו בישראל למשך חופשת הקיץ. אמם של הילדים מתגוררת בצרפת בנפרד מן האב. קליין הוסיף כי ככל הנראה האם אותרה, עודכנה, והיא בדרכה לישראל. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה, שארעה לאחר שהרכב הפרטי בו נסעה המשפחה סטתה מהנתיב שלה.

מפגש קשה בבית החולים

אתמול בערב הגיעו בני משפחתו של האב הפצוע לבית החולים, שם פגש אותם אייל גוטמן, קצין הנפגעים של משטרת התנועה במחוז הדרומי. גוטמן הוא שבישר להם את הבשורה המרה על מותם של שני הילדים. לאחר מכן שהה לצידם בבית החולים עד לשעה שתיים לפנות בוקר.

"המשפחה המורחבת שהתה בארץ לרגל אירוע משפחתי. אתמול, אחרי התאונה, הם הגיעו לבית החולים מאילת, מנתניה, מתל אביב. התקבצו כולם ליד מיטת האב", סיפר היום גוטמן בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם ידעו שהייתה תאונה, אבל שמעו ממני על מות הילדים. התגובה שלהם הייתה קשה ומצערת, כמו כל משפחה". גוטמן עובד כעת מול השגרירות הצרפתית בנוגע להטסת הגופות חזרה לצרפת.

במסגרת תפקידו כקצין נפגעים, גוטמן פוגש מדי שנה עשרות משפחות שיקיריהן נפגעו בתאונות דרכים. "קצין הנפגעים הוא זה שבא ודופק על הדלת ומבשר את הבשורה המרה, ורואה את המשפחה קורסת לו מול העיניים. בתפקיד הזה מבינים כמה כבד המחיר שהחברה שלנו משלמת בגלל ההתנהגות שלנו בכביש".

גוטמן מסתייג מהנסיונות להטיל את האחריות לתאונות הדרכים על גורמים כמו תשתית גרועה. "האחריות מוטלת בראש ובראשונה על הנהגים. אם התשתית גרועה, אז צריך לנסוע לאט יותר, בהתאם לתשתית. אם מרגישים עייפות, צריך לעצור בצד ולנוח. אנשים צריכים להבין את גודל האחריות שהם מחזיקים בידיים בזמן הנהיגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully