וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "דין" נחלש לדרגה 1

שי אילן

21.8.2007 / 23:41

בוש הציע סיוע למקסיקו ולמדינות שנפגעו. ישראלי השוהה ביוקטן לוואלה! חדשות: המקום נראה כמו ישראל במלחמת המפרץ

הוריקן "דין" מכה בשעות אלה בחצי האי יוקטן במקסיקו. עוצמת הרוחות בעת הפגיעה הגיעה לכ-260 קמ"ש. דין הוגדר בתחילה כהוריקן בדרגה 5, הגבוהה ביותר המוכרת, ונחלש אחר כך לדרגה 3. הוא נחלש עוד, לדרגה 1, הנמוכה ביותר. עין הסופה עברה מעל גבול מקסיקו ובליז, באזור העיר צ'טומל. החלק העיקרי של הסופה פסח על אזורי התיירות קנקון וקזומל, שם יורדים בשעות אלה גשמים עזים, אולם לא היה צורך בפינוי המוני.

בתחנות הטלוויזיה דווח כי ההוריקן כבר גורם לנזקים כבדים. תושבים הנמצאים בצ'טומל, בדרום חצי האי יוקטן סיפרו על גגות מתעופפים, חלונות שנשברו ועצים שנעקרו בגלל הרוחות העזות. באזור יורדים גשמים עזים והים הגועש גרם לנזקים על קו החוף. במרכז החיזוי הזהירו כי גובה הגלים עלול להגיע לשישה מטרים. הצבא והמשטרה המקומית אוכפים בשעה זו את העוצר שהטילה הממשלה על התושבים.

מסוכן יותר מקתרינה

מומחים מזהירים כי ההוריקן עלול להיות מסוכן ביותר ולגרום לנזק רב יותר מההוריקן "קתרינה" שפגע בניו אורלינס לפני כשנתיים וגבה 1,800 קורבנות. "דין" גבה עד כה 12 קורבנות באיים הקריביים.

בתוך כך, מושל מדינת טקסס שבארה"ב, ריק פרי, הודיע כי למרות שעל פי התחזיות ההוריקן "דין" לא יכה מכה ישירה במדינה, הוא קורא לתושבים להערך בהתאם. הסופה עתידה לנוע במהירות על פני היבשה ואל מפרץ מקסיקו. במהלך דרכה היא צפויה להיחלש עוד.

ישראלי ביוקטן: הסופה עברה בשקט

אילן לונאי, ישראלי הנמצא בעיר מרידה שבמערב ביוקטן סיפר לוואלה! חדשות שהסופה עברה בשקט יחסי, בלי אירועים דרמטיים. לדבריו, עדיין יש משבי רוחות חזקים, כמה דקלים התכופפו וענפים נעקרו מן העצים הגדולים. למרות עוצמת הסופה, הוא בילה את עיקר הסערה בבית קפה מקומי המשקיף על כיכר העיר ועל העצים המתנודדים.

בתחילת הסופה נשבו באזורו רוחות עזות שהקשו על ההליכה. לדבריו, תושבי העיר התכוננו ביומיים האחרונים לפגיעת הסופה, אטמו את החלונות בנייר דבק ובלוחות עץ וגזמו את העצים. "העיר קצת נראית כמו ישראל במלחמת המפרץ", סיפר לונאי.

לדבריו, בתחילת הסופה הורגשה נוכחות מוגברת של שוטרים, שהודיעו לתושבים להסתגר בבתים. העירייה במקום פתחה מחסה למחוסרי בית. לשאלה אם היה חשש ענה לונאי: "היה מצחיק לראות את ההבדל בין הדיווחים בטלוויזיה לבין הרוגע של המקסיקנים. כמו שהיסטריה מדבקת, גם הרוגע יכול להיות מדבק".

העוצמה תלויה בשהייה מעל לים

סופת ההוריקן תשתהה מעל היבשה ביוקטן כיום אחד ואז היא אמורה להתקדם לצפון-מערב, אל תוך מפרץ מקסיקו. כמות הנזק העתידי שתגרום הסופה תלויה במשך הזמן שתשהה מעל למפרץ. אם היא תחצה את המים במסלול ישר, היא תמשיך לאזור מרכז מקסיקו בעוצמה מוחלשת. אם הסופה תתעכב מעל הים במשך זמן רב, היא תצבור עוצמה מחודשת, כתוצאה מן האנרגיה המצויה במי המפרץ החמים. במקרה כזה היא גם עשויה לשנות כיוון לעבר חופי טקסס.

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully