וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

עומרי כהן

20.8.2007 / 23:24

מדד נאסד"ק עלה ב-0.1%ל-2,508 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-13,121 נקודות ואילו מדד S&P 500 שמר על יציבות ב-1,445 נקודות

הפחתת מרווח האשראי של הבנק הפדרלי המרכזי ב-0.5% הזניקה ביום שישי את מדדי המניות בוול סטריט לעליות של 2.4%-1.8%, אולם דומה כי מפלס החרדה בשוק מפני השפעות משבר האשראי והיעדר נזילות על כלכלת ארה"ב, עדיין לא תם. הערב הסתיים אומנם המסחר ללא שינויים חדים במדדי המניות, אולם התנודתיות הרבה שאפיינה את המדדים במהלך היום, מעידה כי השוק נותר עצבני גם לאחר המהלך המרגיע של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.

לאחר פתיחה חיובית של שבוע המסחר, איבדו היום מדדי המניות גובה בשל נהירת המשקיעים לאיגרות החוב הממשלתיות לטווח קצר והמדדים הדרדרו עד כדי 1% מתחת לרמתם בליל שבת. עם זאת, לקראת הסגירה שוב הציג השוק את יכולתו להתאושש והמסחר הסתיים במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עלה ב-0.1%ל-2,508 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-13,121 נקודות ואילו מדד S&P 500 שמר על יציבות ב-1,445 נקודות.

על השוק לחצו בעיקר הירידות במניות הבנקים (1.5%) ובנקי ההשקעות (1%). בשוק הסולידי נמשכו העליות במחירי איגרות החוב הממשלתיות. התשואה על שטרי ההון לשלושה חודשים נחתכה ב-0.67% ל-2.95% ואילו התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.039% ל-4.634%. החוזים על הריבית הפדרלית משקפים כעת סבירות של 70% להפחתה של ריבית הבסיס ב-0.5% לרמה של 4.75%, בפגישה הקרובה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית באמצע ספטמבר.

החמצן שסיפק ברננקי למערכת הפיננסית ביום שישי, עם הורדת הריבית על הלוואות לבנקים, הזניק את השווקים קדימה והמדדים נעלו את שבוע המסחר הקודם בעליות חדות. ביום שישי הפחית הבנק הפדרלי באופן זמני ב-0.5% את מרווח האשראי על ההלוואות שהוא מעניק לבנקים המסחרים בארה"ב, ועקב כך ירדה הריבית על ההלוואות ל-5.75%, מ-6.25%.

צעד זה נועד להגביר את הנזילות בשוקי ההון, בניסיון לסייע בפתרון משבר האשראי - ולאחר הזרמה של עשרות מיליארדי דולרים במהלך ימי המסחר הקודמים. הבנק הפדרלי אמנם לא הוריד את ריבית הבסיס, אך אמר כי הוא מוכן לעשות את כל הדרוש כדי למתן את השפעות המשבר על הכלכלה, מה שמעיד על סיכוי גבוה להורדה של ריבית הבסיס בשיעור זהה באמצע ספטמבר. אולם צעד זה, עשוי שלא להספיק לפתרון משבר הנזילות בשווקים הפיננסיים.

קנת תומאס, מרצה למימון באוניברסיטת פנסילווניה, ציין כי המהלך האחרון של ברננקי מצביע על כך שהבנק הפדרלי לא העריך נכונה את צורכי הנזילות של המשקיעים ואת הנשורת מההאטה בשוק הדיור, ועל כן נאלץ לפעול באיחור ובאופן אגרסיווי.

בוול סטריט ממשיכים לדבר על מסחר תנודתי במדדים. אסטרטג השווקים של בית ההשקעות ג'פריס אנד קומפאני, ארט הוגן, ציין כי "הפעולות הנחושות של ברננקי הרגיעו את המשקיעים, אולם יש להמתין ולראות כיצד יגיבו השווקים לידיעה השלילית הבאה".

בגזרת המקרו, פורסם לאחר הפתיחה כי מדד המדדים המובילים עלה בחודש יולי בהתאם לצפוי ב-0.4%. המדד מאגד בתוכו מספר נתונים כלכליים ואמור לנסות ולהצביע על הכיוון אליו פונה הכלכלה האמריקאית בחודשים הקרובים. הנתונים הנוכחיים מצביעים כי הכלכלה האמריקאית צפויה להמשיך לצמוח במחצית השניה של 2007, אולם בקצב נמוך בלבד.

בין הישראליות, הודיעה יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר, כי היא צפויה לחסוך כ-15 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות, בעקבות תהליך ייעול תפעולי בשרשרת האספקה של חומרי גלם למפעליה.

טאואר הוציאה את התהליך למיקור חוץ וחתמה על הסכם ניהול מלאי עם חברת EMA, לניהול מלאי חלקי החילוף למכונות במפעלי הייצור לשבבים. מניית טאואר, שהשלימה ביום שישי צניחה שבועית של 22% בתגובה לתחזית חלשה לרבעון השלישי של 2007, הגיבה לחדשות בעלייה של 6.4% ל-1.3 דולר.

איתוראן, המספקת שירותים לאיתור כלי רכב גנובים בישראל, בארגנטינה ובברזיל - לצד מכירות ציוד איתור בסין ובקוריאה ומכשירים לקריאה מרחוק של מוני מים (AMR) בארה"ב - דיווחה על ירידה של 11% ברווח הנקי ברבעון השני של 2007 ל-4.1 מיליון דולר. החברה גם העריכה, כי גידול בהוצאות השיווק צפוי לשחוק את רווחיותה גם ברבעון השלישי, ומנייתה הגיבה בירידה של 4.5% ל-11.5 דולר - מחיר שפל מאז הונפקה החברה בנאסד"ק בספטמבר 2005.

מניית נייס עלתה ב-3% ל-34.6 דולר והשלימה קפיצה של 8% ביומיים. זאת, לאחר שבית ההשקעות פרידמן, בילינגס, רמזי אנד קומפאני העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר", מ"תשואת שוק".

בית ההשקעות סנפורד ברנסטין העלה בסוף השבוע את מחיר היעד לטבע ל-48 דולר, מ-45 דולר, והותיר למניה המלצת "תשואת שוק". למרות זאת, איבדה טבע 0.6% ל-41 דולר.

מניית חברת האינטרנט, אינקרדימייל (סימול: MAIL), שאיבדה בשבוע הקודם כ-17% מערכה, תיקנה היום בזינוק חד של 17.7% ל-8.2 דולרים במחזור מסחר גבוה יחסית. ביום שלישי האחרון פירסמה החברה תוצאות כספיות טובות לרבעון השני של 2007, שכללו זינוק של 111% בהכנסות ל-4.3 מיליון דולר וגידול של 59% ברווח הנקי ל-625 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully