וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחברה הישראלית יש חוב עצום לניצולים"

יושבת ראש הכנסת דליה איציק אמרה את הדברים בדיון מיוחד על מצבם של ניצולי השואה. חברת הכנסת מרינה סולודקין: האפליה בין הניצולים אינה מוסרית

"כולנו כחברה חייבים להכות על חטא", כך אמרה הבוקר יו"ר הכנסת דליה איציק בדיון פגרה מיוחד שערכה הכנסת במצבם של ניצולי השואה. הדיון התקיים על רקע מחאתם הגוברת וההסכם שהושג אתמול בין נציגי ארגוני השואה לראש הממשלה.

איציק ביקרה בחריפות את יחס מדינת ישראל לניצולים לאורך השנים. "החברה בישראל הבינה מאוחר מהרצוי את חובה העצום לאותם ניצולים", אמרה בפתח דבריה.

איציק תקפה את ממשלות ישראל לדורותיהן על הזנחת הטיפול בניצולים, ושיבחה את מסירות נפשם של הניצולים למדינה. היא קראה לתקן את העוול על מנת לאפשר לניצולים להזדקן בכבוד. "ישראל ידעה לדרוש את כספי הפיצויים מגרמניה, אך לא השכילה לנתבם באופן הוגן למי שהיו ראויים וזקוקים להם", אמרה איציק. "היום אנחנו כאן כדי להביט קדימה, לתקן את הטעון תיקון ולומר לניצולים בשם מדינת ישראל, סליחה".

מדוע נעדר אולמרט מהדיון?

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ), אמרה כי הממשלה מפלה בין הניצולים במסגרת ההסכם החדש, וכי מדובר בהתפתחות שלילית וחמורה. בנוסף, גלאון תקפה את היעדרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מהדיון.

בתוך כך, חברת הכנסת מרינה סולודקין (קדימה) כינתה את החלטת הממשלה לא לכלול בהסדר גם את ניצולי השואה מברית המועצות "טעות גדולה מבחינה אנושית ומוסרית, והן מבחינה פוליטית". במכתב ששלחה לראש הממשלה ולנציגי הניצולים הוסיפה סולודקין כי יש צורך דחוף להכין תכנית לפיתרון מצוקות הדיור של הניצולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully