וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "דין" מתקדם לעבר מקסיקו

20.8.2007 / 19:33

הסופה גבתה את חייהם של 9 בני אדם באיים הקריביים. ההוריקן יעבור בדרכו את איי קיימן, ויגיע לחצי האי יוקטן כשהוא בדרגה 5

אחרי שהוריקן "דין" זרע הרס בג'מייקה והיכה בבירה קינגסטון, הוא החל להתקדם לעבר חצי האי יוקטן שבמקסיקו. דין מדורג כסופה בדרגה 4, "מסוכנת מאוד" והוא עלול להתחזק לדרגה 5, המוגדרת כקטסטרופלית. בדרכו למקסיקו הוא עובר כעת באזור איי קיימן, מרכז עסקים ובנקאות בינלאומי חשוב. עד כה נהרגו בסופה באיים הקריביים תשעה בני אדם.

ראש ממשלת ג'מייקה, פורטיה סימפסון מילר, הכריזה על מצב חירום באי, שיימשך חודש. חברת החשמל בג'מייקה ניתקה את הזרם עם תחילת הסופה, שעקרה עצים והעיפה גגות בבירה. כמויות גדולות של גשם הציפו את הרחובות. אדם אחד נעדר אחרי שעץ שנעקר פגע בביתו. ממרכז ההוריקנים בארה"ב נמסר, כי עדיין יורדים גשמים עזים בג'מייקה.

אזהרה מפני פגיעת ההוריקן פורסמה גם בקובה, האיטי ובליז. בהאיטי נהרגו ארבעה בני אדם במפולות בוץ שגרמו הגשמים. לפי המודלים הממוחשבים של מרכזי החיזוי, "דין" לא יגיע לארצות הברית אבל יכה בעוז במקסיקו. אחרי שיעבור מעל חצי האי יוקטן הוא יחצה את מפרץ קמפצ'ה ויפגע במרכז מקסיקו. אלפי תיירים גדשו את שדות התעופה באזור החוף הקריבי של מקסיקו, בניסיון להימלט מהסופה המתקרבת.

אחת הסופות הקשות בשנים האחרונות

לתושבי איי קיימן ולחצי האי יוקטן מצפה אחת מן הסופות הקשות ביותר בשנים האחרונות. הוריקן "דין" אמנם אינו חזק כמו הוריקן קתרינה, שפגע באזור לואיזיאנה בשנת 2005 בעוצמת רוחות של כ-250 קמ"ש. אולם עוצמתו, דרגה 4 בסולם ההוריקנים בהחלט מקנה לו מקום "מכובד", בין ההוריקנים גילברט, אנדרו וסופות עזות אחרות מן העבר.

באיי קיימן, המקום המיושב הבא שאליו מתקדמת הסופה הכריזו על עוצר ופינו את התיירים, למרות שהחלק העיקרי של הסופה אמור לחלוף מדרום לאיים. מי מפרץ מקסיקו החמים, אליו תגיע הסופה אחרי ביקורה בקריביים עלולים להוסיף לעוצמתה של הסופה ולהעלות אותה לדרגה 5. הנזקים הצפויים מן הסופה באיים ובמקסיקו יגיעו ככל הנראה לעשרות מיליארדי דולרים.

הכנות נמרצות במקסיקו

במקסיקו מתכוננים במרץ לקראת ההוריקן המתקרב. תושבים ממלאים שקי חול וממגנים את הבתים מפני הסופה. "כולם קנו כבר דלק ומצרכים", אומרת דבורה ווילסון, המתגוררת בקוזומל שבמקסיקו ל - BBC. היא מספרת שתושבים השלימו בנוסף את חסימת החלונות בלוחות עץ.

עם זאת, קוזומל וקנקון, הנקודות המתויירות באזור נהנות מתשתיות טובות יותר מאשר האזורים הכפריים של יוקטן. אם ההוריקן יפגע באזור צפוני יותר, בו מתגוררים תושבים משכבות חלשות יותר, הנזק עלול להיות כבד.

וידאו: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully