וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטכ"ל יקבע: צה"ל ירוק או כחול

שרון נובק

20.8.2007 / 10:18

אלופי צה"ל דנים בחלוקת תקציב הצבא ב-5 השנים הבאות, על פי המלצות ועדת ברודט. התקציב לשנה הבאה: 50.5 מיליארד שקלים

הרמטכ"ל גבי אשכנזי מכנס היום את פורום המטה הכללי ליומיים רצופים של דיונים, בהתוויית תכנית רב-שנתית ובחלוקת תקציב צה"ל בשנים הקרובות. בדיון יסקרו אלופי המטכ"ל הערכות מודיעין, מקורות כוח אדם ואת האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל.

בדיונים צפויים להתגלע חילוקי דעות בין אנשי חיל האוויר לאנשי זרוע היבשה. בגלי צה"ל דווח, כי בחיל האוויר טוענים שהאיומים מצד סוריה ואירן מחייבים השקעה ב"זרוע הארוכה של צה"ל", ומבקשים לרכוש מטוסי קרב חדישים. אולם, נוכח מסקנות הוועדות לבחינת כשלי מלחמת לבנון השנייה, נראה כי הרמטכ"ל יתמוך דווקא בחיזוק זרוע היבשה.

פורום המטכ"ל מתכנס כשבועיים לאחר שהממשלה קיבלה באופן חלקי את המלצות ועדת ברודט, שהיתה אמורה להכריע במחלוקת בין האוצר למשרד הביטחון על גודל תקציב 2008. בין היתר, קבעה הוועדה כי יש לאפשר לצה"ל לבנות תקציב רב-שנתי למערכת הביטחון, כך שתוכל לכלכל את מהלכיה לתקופה של חמש שנים. בנוסף, משרד האוצר יפקח לראשונה על תקציב מערכת הביטחון, ומשרדי ראש הממשלה והאוצר יהיו מעורבים יותר בגיבוש תקציב הביטחון, על חשבון האוטונומיה של משרד הביטחון וצה"ל.

לתקציב מערכת הביטחון נוספו 8.2 מיליארד שקלים להחזרת מוכנותה למלחמה בציוד ובתחמושת לתקופה של ערב מלחמת לבנון השנייה, על אף שבוועדת ברודט דרשו ראשי המערכת להגדיל את תקציבה השנתי ב-15 מיליארד שקלים. בתחילת השבוע שעבר אישרה הממשלה לאחר דיון סוער את תקציב הביטחון לשנת 2008, וקבעה אותו על 50 מיליארד וחצי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully