וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מטביע את עזה בחשיכה"

יוני מנדל

20.8.2007 / 9:57

שר ההסברה הפלסטיני קורא לעזתים לצאת לרחובות ולהתקומם. אזרחי הרצועה מודאגים: עזה הופכת לכדור שחור גדול

הפסקת עבודת תחנות החשמל בעזה נכנסת הבוקר ליומה החמישי. הפרשה, שהחלה ביום חמישי בשעות הערב, הולכת ומתעצבת כמאבק מכוער בין חמאס לפתח על גבו של האזרח הפלסטיני. ההאשמות הראשוניות שהופנו נגד ישראל, חברת הדלק "דור אלון", האיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית מתבהרות כעת כחסרות בסיס, במיוחד לאור נאומי בכירי חמאס ופתח מאמש.

תחילה היו אלו אנשי חמאס שבמסיבת עיתונאים תקפו את בכירי פתח. "שרים בפתח עשו יד אחת, מזימה, עם ראשי האיחוד האירופי על מנת להפסיק את אספקת הדלק", אמר אתמול חבר הפרלמנט לשעבר מטעם חמאס יחיא מוסא. לדבריו, "הם שכנעו את בכירי האיחוד האירופי שלא לתמוך בחברת החשמל בטענה שחלק מרווחיה מועברים לחמאס. הם אפילו טענו שחלק מהרווחים משמשים להתנגדות המזויינת. בהסתה השקרית הזו לקחו חלק שרים בממשלה".

התגובה של פתח לא איחרה לבוא. בנאום שנשא אמש שר ההסברה הפלסטיני ריאד אל-מליכי הוא ענה להאשמות חמאס ובעצם אישר את טענותיהם – אספקת החשמל אכן הופסקה בהמלצת פתח. לדבריו, "אספקת הדלק לרצועה נפסקה בשל השתלטות אנשי חמאס על תחנת הדלק של עזה וגניבה של כספי התחנה למטרותיהם". אל-מאליכי טען ש"האיחוד האירופי לא מתכוון להמשיך ולהשקיע בתחנת הדלק שרווחיה נגנבים על ידי אנשי חמאס".

מחפשים מנגנון עוקף-חמאס

גם סוף למשבר לא נראה באופק כשאל-מאליכי ציין ש"כל עוד לא תחזור בה תנועת חמאס מהשתלטותה על התחנה, לא תחודש אספקת הדלק לרצועה. זוהי העמדה הברורה של האיחוד האירופי". בדיוק כמו הסכמי כניסה לרצועה, במנגנונים עוקפי-חמאס, הבהיר אל-מאליכי שזהו גם הפיתרון הנבדק כעת. "אנו מנסים למצוא פתרון עם גורמים מצריים, שייעשה בתיאום עם חברות החשמל של ישראל וקטאר", אמר שר ההסברה הפלסטיני.

אל-מאליכי קרא לתושבי עזה להתקומם נגד תנועת חמאס. "צאו לרחובות להפגין" אמר אל-מאליכי לתושבי הרצועה שכבר חוו מלחמת אחים פלסטינית וייתכן שמשבר החשמל מסמן את תחילתו על גל חדש בעימותים.

בתווך בין ההאשמות הללו בין פתח לחמאס סובלים מאות פלסטינים מאי-אספקת החשמל, ונראה שהבעיה הופכת לקשה עוד יותר. זיאד אבו-ח'וסה מסוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן" סיפר לוואלה! חדשות על "החרפה בהפסקות החשמל ברצועת עזה". לדבריו, "עד אתמול היה מדובר בהפסקות חשמל של 6-8 שעות בכל פעם באזור אחר, אך החל מהלילה מדובר בהפסקת חשמל נמשכת ממנה סובלים 80 אחוז מתושבי הרצועה". "להיות בעזה בלילה היה מחזה טראגי", סיפר אל-ח'וסה, "כדור שחור גדול, ללא אור ברחובות, ללא אור בבתים, ללא מקררים וללא מאווררים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully