וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מרגישים שזאת המדינה שלנו"

20.8.2007 / 0:28

כך אמרו בני נוער שפונו מבתיהם בהתנתקות במהלך מפגש עם השר דיכטר. לדבריהם, "נשרת בצבא, אבל נצטער על כך"

השר לביטחון פנים [[אבי דיכטר]] נפגש הערב עם בני נוער שפונו מבתיהם במהלך [[ההתנתקות]] מ[[רצועת עזה]] לפני כשנתיים. המפגש הטעון נערך על ידי ארגון רבני "צהר" בירושלים, ובמהלכו הטיחו בני הנוער דברים קשים בשר. נערה שהשתתפה במפגש אמרה לשר דיכטר כי "היום, שנתיים אחרי ההתנתקות, איפה הנוער הנפלא שלנו? הפכנו לנוער שיושב רגל על רגל וצורך אלכוהול וסמים".

המשתתפים בדיון גם העלו את יחסם לסוגיית הסרבנות לשירות בצה"ל. נערה אחרת שהשתתפה במפגש אמרה כי "אני הולכת לשרת את המדינה שלי, אבל אני מצטערת על כך". לדבריה, "אני לא מרגישה שזאת המדינה שלי. פיניתם אותנו מ[[גוש קטיף]], והיום? הפצמ"רים והקסאמים מגיעים לאשקלון. אני לא ארשה שבעלי יתגייס לצבא".

השר דיכטר לא נשאר חייב והגיב לדברים הקשים שנאמרו במפגש. דיכטר העביר ביקורת על הקולות שצידדו בסרבני השירות ואמר כי " מגיל 18, אני צריך לשאול את עצמי מה אני נותן למדינה, לא חשוב מה עובר עליי. דיכטר הוסיף כי "אם אני לא שואל את עצמי מה אני נותן למדינה, אז אני צריך לשאול את עצמי איפה טעיתי". בסוף דבריו דיכטר גם ברך את מתנדבות השירות הלאומי וזכה לתשואות רבות ומחיאות כפיים מקהל השומעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully