וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני יצייד תיירים בתעודות ביומטריות

שי אילן

19.8.2007 / 18:58

המועד הרפובליקני המוביל בבחירות לנשיאות ארה"ב רוצה להראות שהוא לוחם בטרור, ולהיתפס כמי שמיגר את הפשע בניו יורק

רודי ג'וליאני, המועמד הרפובליקני המוביל לעת עתה מעוניין להיתפס כלוחם נחוש בטרור. לשם כך הוא הודיע שיצייד את כל האזרחים הזרים השוהים בארה"ב, כולל תיירים בתעודות מיוחדות "בלתי ניתנות לזיוף". התעודות יכללו תמונות ו[[טביעות אצבעות]], ויונפקו בתחנות ההגירה בכניסות לארצות הברית.

ג'וליאני מבקש גם באמצעות ההצעה להזכיר לבוחרים את הצלחותיו כראש עיריית [[ניו יורק]]. בעבר הוא צייד בתעודות כאלה את מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי בעיר. "אמרו לי שאני עושה דבר נורא ואיום, שאני דורש ממקבלי קצבאות לשאת תעודות ביומטריות ולהזדהות באמצעות טביעות אצבעות", הוא הזכיר, "אבל זה עבד, ונפטרתי מהכפילויות, מהאנשים שקיבלו קצבה בכמה מקומות".

ג'וליאני התייחס בביטול לטענה שזו תהיה פגיעה בחופש הפרט. מבקריו טוענים גם שהתוכנית תעלה כסף רב, ותפגע בתיירות

מנצח את קלינטון ב-7 אחוזים

ג'וליאני מתכוון "לזרוק מהמדינה כל מי שנתפס בלי תעודה". במובן מסוים, זה מענה למתנגדיו, הטוענים שהוא רך מדי ביחס למהגרים. לפני זמן לא רב האשים אותו [[מיט רומני]], מועמד רפובליקני מוביל אחר, שכשהיה ראש עיריית ניו יורק הוא ניהל את העיר "כמו עיר מקלט למהגרים בלתי חוקיים".

בעניין ההגירה ג'וליאני מדבר בשתי שפות – מצד אחד הוא מתכוון לאפשר למהגרים בלתי חוקיים לקבל תעודות ולהפוך עם הזמן לתושבים לגיטימיים. מצד שני הוא מבטיח לתגבר את הסיורים בגבול ולגרש שוהים בלתי חוקיים שביצעו פשעים. הבטחות אלה של ג'וליאני מקבלות משנה מהימנות בעקבות הצלחותיו במיגור הפשע בניו יורק, כתובע וכראש עיר.

ג'וליאני מוביל בסקרים את המרוץ הרפובליקני בעשרה אחוזים, לפני פרד תומפסון, ג'ון מק'קיין ומיט רומני. סקר אחר שפורסם לפני שבוע ניבא שהוא ינצח את הילרי קלינטון ב-7 אחוזים, אם יתמודד מולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully