וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן הולכת לבחירות

יוני מנדל

19.8.2007 / 18:49

בצו המלך עבדאללה יפוזר הפרלמנט רשמית החל ממחר. מערכת הבחירות הבאה צפויה להיות סוערת במיוחד

"החל ממחר יפוזר הפרלמנט הירדני באופן רשמי", כך אישר היום [[עבדאללה מלך ירדן]]. סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" מדווחת, כי "פיזור הפרלמנט הוא צעד התואם את סעיף 34 לחוקה הירדנית, וכי הוא צעד מקדים לקיומן של בחירות לפרלמנט". לפי הדיווח, פיזור הפרלמנט אינו מפתיע, וההערכות הן שהבחירות הבאות בירדן יתקיימו במהלך חודש נובמבר 2007.

כבר לפני כחודשיים הודיע ראש הממשלה הירדני מערוף אל-בחית', כי "בחירות לפרלמנט הירדני יתקיימו עד סוף השנה". על פי החוקה הירדנית, מיום פיזור הפרלמנט צריך להיבחר פרלמנט חדש בתוך תקופה של ארבעה חודשים. במקרה והדבר לא קורה חוזר הפרלמנט הקודם לכהונתו.

בפרלמנט הירדני 110 חברים, הנבחרים בבחירות ישירות וחשאיות. בבחירות משתתפים כל אזרחי ירדן מעל לגיל 18, והן נערכות כל ארבע שנים. הבחירות האחרונות התקיימו בשנת 2003.

הבחירות הבאות עשויות להיות חשובות באופן מיוחד, על רקע סכסוך שפרץ בבחירות למועצות המקומיות לפני כחודש. עם תחילת הבחירות הודיעו נציגי המפלגה האיסלמית כי הם פורשים מהמרוץ בשל "אווירת השחיתות ואי הסדרים הקיימת". הדבר הביא למתיחות פוליטית שכן המפלגה האיסלמית נחשבת למפלגה האופוזיציונית הגדולה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully