וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ מזלזל בניצולי השואה"

שרון נובק וגידי ויניש

19.8.2007 / 19:42

כך אמרו חברי סיעת ישראל ביתנו, עקב דחיית ההחלטה בעניין קצבאות ניצולי השואה שעלו לארץ ב-15 השנים האחרונות. ניצולי המחנות יקבלו קצבה חודשית של 1,200 שקלים

סיעת ישראל ביתנו הודיעה הערב כי בכוונתה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למצוא פתרון לאוכלוסיית ניצולי השואה שעלו ארצה ב-15 השנים האחרונות. לדברי חברי כנסת מהסיעה, הסיכום שהושג הערב בין ראש הממלשה אהוד אולמרט לארגוני ניצולי השואה מהווה "זלזול של ראש ההמשלה בניצולי השואה שעלו בשנים האחרונות מחבר המדינות".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הצטרפה לביקורת על הסיכום ואמרה כי "הממשלה עובדת בשיטת הסלאמי". בקול ישראל דווח כי לדבריה, "הממשלה מאשרת רק למקצת מהניצולים לקבל קצבה בעוד שלרוב המכריע לא נמצא הסדר".

"בסך הכל מדובר בהסכם חיובי"

בפגישה לא נמצא פתרון ל-85 אלף ניצולים שברחו מהאזורים שבשליטת הנאצים לברית המועצות ועלו לישראל ב-15 השנים האחרונות. ראש הממשלה ביקש מהניצולים ארכה עד לראש השנה, על מנת לקבל החלטה בנוגע לניצולים העולים.

עם זאת, ראש הממשלה הגיע לשורה של הסכמות עם ארגוני הניצולים: כל ניצול שהיה במחנות ובגטאות ושאינו מקבל קצבה חודשית יקבל 1,200 שקלים בכל חודש החל מחודש אוקטובר.

בנוסף, ניצולים יוצאי מחנות וגטאות שמקבלים קצבה להבטחת הכנסה יקבלו מהשנה הבאה מענק שנתי של 3,000 שקלים. המדינה גם תגדיל את התקציב לסיעוד ובתרופות לניצולים ב-200 מיליון שקלים בתוך שנתיים.

יו"ר מרכז הניצולים נח פלוג אמר אחרי הדיון כי "בסך הכל מדובר בהסכם חיובי". לעומת זאת, אמר מנכ"ל הקרן לרווחת ניצולי השואה דב ארבל, כי "אם לא תקויים ההבטחה של ראש הממשלה שלא יהיה ניצול שואה במדינת ישראל שיוכל לחיות בכבוד, אין ספק שהמדינה הזאת לא תשקוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully