וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוכל עקב אחר התחקירן שחשף אותו

שרון נובק

19.8.2007 / 14:46

חברתו של ד"ר אורי ריחני, שחשוד בלקיחת שוחד ממטופליו, העבירה לו מסמכים אישיים של תחקירן "כלבוטק" שחשף הפרשה

שוטרי מפלג ההונאה של מחוז צפון במשטרה עצרו הבוקר את ד"ר אורי ריחני ואת בת זוגו שלי סונגו, בחשד שהוציאו בניגוד לחוק מסמכים מ[[הביטוח הלאומי]] אודות תחקירן התכנית "כלבוטק" שחשף פרשת שחיתות בה מעורב ריחני.

ריחני, מנהל מחלקת העיניים לשעבר בבית החולים בנהריה, נעצר בחודש מאי השנה בעקבות תחקיר "כלבוטק", בו נחשפו חשדות לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והעלמת מיסים.

במעצרו של ריחני נתפס בחזקתו מסמך של הביטוח הלאומי המכיל פרטים אישיים על תחקירן "כלבוטק". מחקירת המשטרה והיחידה לאבטחת מידע בביטוח הלאומי עלה, כי כבר בחודש מרץ 2007 הצליח ריחני להשיג את המסמכים, לאחר שחשד שהוא נתון במעקב. את המסמכים הוציאה בת זוגו סונגו, מתוקף תפקידה כמזכירה רפואית בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי.

המסמכים שנמצאו בחזקת ריחני כללו פרטים על חשבונות הבנק, כתובות עדכניות, שירות מילואים, עיסוקים ומצבו האישי של התחקירן. סונגו הודתה הבוקר במיוחס לה, ואילו ריחני לא שיתף פעולה עם החוקרים בטוענה שאינו כשיר רפואית לחקירה. השניים צפויים לעמוד לדין בגין הוצאת מסמך ממשמורת מוסדות המדינה - עבירה שעונשה המקסימלי הוא חמש שנות מאסר, הפרת אמונים ושידול לביצוע דבר עבירה.

עורך התכנית "כלבוטק" גולן יוכפז אמר היום לוואלה! חדשות כי מערכת "כלבוטק" רואה בחומרה כל ניסיון לא חוקי לפעול כנגד עיתונאים המנסים למלא את תפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully