וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ לישראלים: התרחקו מהקריביים

19.8.2007 / 13:04

ההוריקן 'דין' כבר גבה את חייהם של 4 בני אדם וכעת הוא מתקדם לעבר הקריביים ודרום ארה"ב. המונים מנסים לברוח מהאיים

משרד החוץ קורא לאזרחי ישראל שלא להגיע לאיים הקריביים ולדרום ארצות הברית בשל סופת ה[[הוריקן]] "דין", שפוקדת בשעות אלה את האזור. ממשרד החוץ נמסר, כי האזהרה תקפה בג'מייקה, קובה, מכסיקו, חצי האי יוקטאן וחופי דרום טקסס.

בהלה רבה שוררת בקרב תושבים ותיירים השוהים בימים אלו באיים הקריביים. אספקת חירום ומצבורי ציוד רפואי נחטפו אתמול ממרכזי החלוקה, ורבים הגיעו לשדות התעופה במטרה לעזוב את האזור. ההוריקן "דין", שהגיע לדרגה 4 מתוך 5 במדד הסופות, מאיים על ג'מייקה ועל איי קיימן, ועלול להגיע גם למקסיקו.

"דין", שנחשב לחריף מהממוצע ביחס למצופה מעונת הסופות, גבה עד כה את חייהם של ארבעה בני אדם. מיליוני תושבים קיבלו אזהרה חריפה בהאיטי, הרפובליקה הדומיניקנית, קובה, כל אזור ג'מייקה והטריטוריה הבריטית שבאיי קיימן.

"נאלץ לקוות ולהתפלל"

"אם לא נצליח לעזוב, נאלץ לשוב למלון ולמגן את החדר, ואז לקוות ולהתפלל", אמר גדעון טוטזס, תייר גרמני, בעודו ממתין בתור לטיסה אל מחוץ למפרץ מונטגו שבג'מייקה. מהירות הרוח עומדת בשעה זו על 230 קמ"ש.

בשעה 23:00 שעון האיים הקאריביים (חמש בבוקר שעון ישראל), היה "דין" במרחק של כחצי קילומטר דרום-מזרחית מהעיר קינגסטון שבג'מייקה וכ-270 קילומטרים דרום-מזרחית מפורט אוף ספיין, בירת טרינדד וטובגו. תורים ארוכים השתרכו מחוץ לתחנות דלק ולסופרמרקטים. המצרכים המבוקשים ביותר היו סוללות, פנסים, שימורי טונה, אורז ומים מינרליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully