וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ברשות: פתח מביס את חמאס

יוני מנדל

19.8.2007 / 11:13

3 חודשים אחרי השתלטות חמאס על עזה, מוכיח סקר שלציבור הפלסטיני נמאס: 41% היו בוחרים היום בפתח, ו-15% בלבד לחמאס

למרות שראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר לאחרונה, כי "המצב ברצועת עזה אינו מאפשר קיום בחירות", סקר מקיף שהתקיים לאחרונה מוכיח שבחירות ברצועה לא רק שיכולות להתקיים, אלא שהן גם יביאו ניצחון סוחף לתנועת [[פתח]] המרכיבה את הממשלה הפלסטינית.

בסקר טלפוני מקיף, בו השתתפו תושבי רצועת עזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים, עלה ש-41% מהם היו תומכים היום בפתח לו נערכו בחירות. [[חמאס]] זוכה לתמיכה של 15% בלבד מהמצביעים. שאר הנשאלים תומכים במפלגות אחרות או שעדיין לא החליטו, אולם הניצחון של פתח על חמאס ברור.

הסקר, שנערך על ידי חברת "Near East Consultant" בחן גם את התפלגות ההצבעה לפי אזורים. הנתון המעניין ביותר הגיע מרצועת עזה, מעוזה של תנועת חמאס והאזור עליו השתלטו חמושי חמאס לפני כשלושה חודשים. תנועת פתח זוכה לניצחון מוחץ בעזה: 46% מהעזתים היו היום בוחרים בפתח, רק 21% בחמאס והשאר במפלגות אחרות או שעדיין לא החליטו. גם בגדה, הנחשבת לאזור בשליטת פתח, הדומיננטיות של התנועה אינה מוטלת בספק. הסקר העלה ש-37% מתושבי הגדה היו בוחרים היום להצביע לפתח, בעוד חמאס זוכה בערי הגדה ל-11% בלבד.

הפופולריות של משעל צונחת

המשתתפים בסקר נשאלו גם לגבי מועמדים פוטנציאליים לתפקיד יו"ר הרשות. המועמד המוביל להנהגת הרשות הפלסטיניתף על פי הסקר, יושב בכלא הישראלי - האסיר מרואן ברגותי. 42% מהפלסטינים ענו שהיו רוצים לראות אותו מנהיג את עמם, בעוד 33% תומכים בהמשך כהונתו של היו"ר המכהן אבו מאזן.

הנשאלים ביקשו גם לדרג את הפופולריות של מנהיגי חמאס. הניה הוא עדיין המועמד המוביל להנהגת התנועה, עם 34% תמיכה. נפילה חדה חלה בפופולריות של ראש הלשכה המדינית של התנועה ח'אלד משעל, שזכה ל-12% תמיכה בלבד. אפילו יו"ר הפרלמנט הפלסטיני לשעבר, עזיז דוויק, שנעצר יחד עם בכירי חמאס נוספים, עוקף את משעל ומשיג 14% תמיכה. נתון מעניין נוסף מצביע על אכזבתו הקשה של הרחוב הפלסטיני מתנועת חמאס: 33% מהנשאלים (כמעט כמו אחוז התמיכה בהניה) אמרו שאין מנהיג ראוי בחמאס להנהגת התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully