וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה מציע: פחות פוליטיקה, יותר בקרה

שרון נובק

19.8.2007 / 13:44

החשב הכללי באוצר הציג בדיון בכנסת את תכניתו למלחמה בשחיתות. "עבריינים רואים את הקופה הציבורית כשלהם"

"העול הכלכלי, הנגרם כתוצאה משחיתות בקרב נבחרי הציבור, הולך ומתקרב לחומרה של העול הביטחוני" – כך אמר הבוקר החשב הכללי במשרד האוצר ירון זליכה בדיון שערכה השדולה למאבק בשחיתות הציבורית בכנסת. בדיון הציג זליכה את תכניתו למלחמה בשחיתות, והזהיר מפני התפשטותה המהירה במגזר הציבורי בארץ.

זליכה סיפר כי בשנים האחרונות נחשף לפרשות קשות של שחיתות שלטונית, חלקן בעלות השלכות פליליות וחלקן בעלות השלכות נורמטיביות קשות. "השינויים שעברו החברה והמשק בישראל, במיוחד בעשור האחרון, מציבים איומים גדולים על החוסן המוסרי והנורמטיבי של מערכות השלטון", הזהיר זליכה. "אנו עדים לתופעת דומינו. גורמים מושחתים, שמהווים מיעוט בטל בשישים, מצליחים בנגיעות קלות למוטט את מערך שומרי הסף".

זליכה הציג את עיקרי תוכניתו למלחמה בשחיתות, ביניהם חיזוק היחידה לפשיעה כלכלית במשטרה, הגדלת מספר השופטים, חיזוק בית המשפט העליון וחיזוק מערכת אכיפת החוק. "מטרתי היא לייצר הרתעה נוכח טרור השחיתות שמאיים על כולנו", אמר. "ברצוני לחזק ולייעל את הבלמים והאיזונים באופן שירתיע עבריינים מלראות את הקופה הציבורית כאילו הייתה שלהם, להביא לפחות פוליטיזציה, להקטין את הביורוקרטיה, ולהגביר משמעותית את היכולת של מערכות הבקרה האכיפה לעצור פעולות לא נורמטיביות".

זליכה דיבר ארוכות על השלכות תופעת השחיתות על החברה הישראלית. לדבריו, השחיתות פוגעת בתודעה הדמוקרטית של הציבור וביכולת העם להאמין כי הוא אדון לגורלו. "יסוד השחיתות הוא חוסר שוויון", אמר, "הבכירים המעורבים בשחיתות פועלים למען מטרות ספציפיות של קבוצות על חשבון האומה כולה. איש איש לנפשו וכל ד'אלים גבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully