וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ניצולי השואה: גובש מסמך הסכמות

19.8.2007 / 9:00

רה"מ ונציגי הניצולים ידונו היום במסמך. אם יאושר ההסכם, 8,500 ניצולים שלא קיבלו עד כה קיצבה יקבלו 1,000 שקל בחודש

ארגוני ניצולי השואה והממשלה הגיעו לשורת הסכמות, ומצאו פתרון כמעט לכל המחלוקות ולכל קבוצות הניצולים. בגלי צה"ל דווח, כי על פי ההסכמות 8,500 שרידי המחנות והגטאות, שעד כה נפלו בין הכיסאות ולא זכו לקצבה, יקבלו מעתה קצבה חודשית של כ-1,000 שקלים.

גם אלו שזכו עד עתה לגמלה נמוכה יקבלו תוספת. ניצולי שואה, שזכאים לקצבת השלמת הכנסה ומקבלים רק 270 יורו בחודש, יזכו על פי ההסכמות למענק שנתי בן כמה אלפי שקלים.

"מתוקן כאן עוול היסטורי", אמר אורי חנוך, חבר צוות המשא ומתן מטעם הניצולים. "הגענו לתוצאות משביעות רצון בשלב זה, עם הרבה רצון טוב לשני הצדדים. אנחנו מטפלים בהרבה קבוצות של ניצולים".

מיליון שקל לקרן לרווחת הניצולים

במסגרת ההסכמות יוגדל גם התיקצוב הממשלתי לקרן לרווחת ניצולי השואה פי חמישה. בשנה הקרובה יזכה הארגון למענק בסך מיליון שקלים ובעוד שנתיים יגיע הסכום ל-200 מיליון שקל. הצדדים הסכימו כי הממשלה גם תזרים כספים לארגון הגג של הניצולים ולעמותת איל"ר שפועלת להשבת נכסים שנגזלו בעת המלחמה.

עם זאת, המסמך שגובש בין הצדדים לא כולל מענה לקבוצה הגדולה של פליטי השואה, שזכאים להשלמת הכנסה. מדובר ב-80 אלף ישראלים שנמלטו במהלך המלחמה למזרח אירופה. נציגי הממשלה אמנם גיבשו הצעה, שלפיה כל פליט יקבל 500 שקלים בחודש, אבל במשרד ראש הממשלה העדיפו להשאיר את ההכרעה בעניין לאולמרט עצמו.

"מדובר באוכלוסיה שקופחה על ידי המדינה, ועכשיו יש למדינה אפשרות לתקן", אומר מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully