וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרידמן רוצה להחזיר אותנו לשנות ה-50"

16.8.2007 / 21:34

למרות הסיכום על שיתוף פעולה בין שר המשפטים לנשיאת העליון, אומרת ביניש בראיון ל"גלובס": פרידמן לא נותן להזיז דברים

העיתון גלובס מפרסם היום ראיון ראשון עם נשיאת בית המשפט העליון [[דורית ביניש]], לרגל יום השנה לכהונתה כנשיאה, על מאבקה המתוקשר עם שר המשפטים דניאל פרידמן. "העימותים עם השר הסיטו אותי בשנה הזו לא רק מהעבודה השוטפת אלא גם מהתוכניות שהיו לי", אמרה בראיון. לדבריה, פרידמן "פשוט לא נותן להזיז דברים... הוא רוצה לשנות את מה שלא צריך או שלא דחוף, ומסרב לסייע בתיקון ושיפור הדברים הדחופים באמת".

לדבריה, לפרידמן יוזמות לרפורמות שונות, הן בצד הניהולי והן בעלות אופן מהותי, ובכולן הוא מבקש להקטין מאוד את תפקידו של בית המשפט העליון וההשפעה שלו, ולהחזיר אותו עשרות שנים אחורה. לדבריה, פרידמן עצמו מצהיר שהמודל שלו הוא שנות החמישים.

עוד טוענת ביניש בראיון, כי החוק הקובע שהסמכות הניהולית של המערכת נתונה לשר המשפטים נובע אך ורק מסיבות היסטוריות: "כל סמכויות הנציב העליון בתקופת המנדט עברו לשר המשפטים", אמרה. "עם זאת, המסורת ביחס למעמדו של בית המשפט העליון ונשיאו היא כה חזקה, שבפועל גם אם היו מחלוקות בין השר לנשיא, הן לא באו לידי ביטוי משמעותי כי כל שרי המשפטים הכירו במעמדו הקונסטיטוציוני של נשיא העליון, גם אם אינו מעוגן בחוק".

ואולם, כנראה ברוח הסיכום האחרון לשיתוף פעולה שהשיגו נשיאי העליון לשעבר מאיר שמגר ואהרן ברק, ביניש נמנעת במהלך הראיון כולו מלתקוף חזיתית את שר המשפטים כפי שעשתה בחודשים האחרונים. היא אף סיפרה שהתלבטה אם להתראיין, מכיוון שחששה שנושא הרפורמות יצטייר כעימות אישי. כך או כך, נראה כי העימות - על פניו האישיים, המשפטיים והפוליטיים - רחוק מלהסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully