וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ואבו מאזן דנים בהסדר קבע

16.8.2007 / 8:15

"ידיעות אחרונות": רה"מ מקיים שיחות חשאיות עם יו"ר הרשות. השניים מתכוונים להציג את ההסכמות ביניהם בוועידת השלום בנובמבר

ראש הממשלה אהוד אולמרט מקיים דיונים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בסוגיות העיקריות של הסדר הקבע בין ישראל לפלסטינים, כך פורסם היום ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, השניים מתכוונים להציג את נקודות ההסכמה ביניהם בוועידת השלום הבינלאומית שתתקיים בנובמבר בוושינגטון.

אולמרט חשף את שיחותיו עם יו"ר הרשות בשיחה שערך שלשום עם נציגי [[בית הנבחרים]] האמריקאים. במהלך השיחה, מנה אולמרט את הנושאים שנדונו בינו לבין אבו מאזן: הגבולות, מעמד [[ירושלים]], הפליטים הפלסטינים, המעבר בין ה[[גדה המערבית]] ל[[רצועת עזה]] ומהות היחסים בין ישראל למדינה הפלסטינית.

בשיחותיו עם חברי הקונגרס האמריקאים, החמיא אולמרט לאבו מאזן ואמר כי "הוא המנהיג הפלסטיני מאז שהחל הדו שיח עם ההנהגה הפלסטינית, שמעוניין בשינוי המציאות". לדבריו, "אבו מאזן רוצה בשלום עם ישראל, אבל בתנאים שלו, שאינם מקובלים עלינו".

מוכן להתפשר בנושא ירושלים

חברי הקונגרס האמריקאים התרשמו כי אולמרט מוכן להעביר למעלה מ-90% משטחי הגדה המערבית לידי הפלסטינים בתמורה להשארת גושי ההתנחלויות הגדולים בריבונות ישראלית. אולמרט גם רמז כי הוא מוכן להעביר לפלסטינים שטחים בנגב וליצור מסדרון עילי או תת קרקעי בין הגדה לרצועה.

בסוגיית ירושלים, רמז אולמרט כי הוא מוכן להעביר לפלסטינים שכונות בפאתי העיר ואף להתפשר בנושא הריבונות בהר הבית. בעניין הפליטים, אולמרט אמר כי הוא מוכן שהם יממשו את זכות השיבה במסגרת המדינה הפלסטינית ולא בתוך [[הקו הירוק]].

אולמרט הביע תקווה כי אם יגיע להסכם עם אבו מאזן, ישראל תזכה לנקודות בזירה הבינלאומית. אולמרט גם מקווה כי הסכם בינו לבין אבו מאזן יביא מדינות ערביות כגון ערב הסעודית ומדינות המפרץ לשדרג את יחסיהם ם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully