וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי חפציבה יפגינו היום מול הכנסת

16.8.2007 / 1:56

רוכשי הדירות ימחו נגד הבנקים ומוסדות הממשל, בשל אחריותם לקריסת החברה. בג"ץ: לא לאכלס את שכונת מתתיהו מזרח

נפגעי קבוצת [[חפציבה]] יפגינו היום מול משכן הכנסת בגן הוורדים. רוכשי הדירות מפגינים במחאה כנגד הבנקים ומוסדות הממשל בשל אחריותם לקריסת חברת חפציבה. המפגינים דורשים מהאחראים ליטול אחריות למצבם.

נפגעי קבוצת חפציבה טוענים כי הבנקים לא דאגו לכספים שאמורים היו להיות מופקדים בחשבון הפרויקטים, ואילו הממשלה אחראית למצבם בכך שגופי הפיקוח מטעמה, כמו המפקח על הבנקים, המפקח על ניירות הערך, רשם הקבלנים ומשרד השיכון, כשלו בפיקוח ובמניעת המצב בו הם נמצאים. מחאת הנפגעים תתכנס סמוך למועד ישיבת ועדת הכספים וועדת הכלכלה לישיבה שלישית בנושא חפציבה.

החלטת חשין כפופה לבג"ץ

כתב 'הארץ' יובל יועז מוסיף:

תושבים שרכשו דירות מחברת חפציבה בשכונת "מתתיהו מזרח" שבהתנחלות מודיעין-עילית לא יוכלו להיכנס ולהתגורר בהן עד להכרעה בעתירות לבג"ץ שהוגשו נגד בניית השכונה. כך החליטו היום שופטי בג"ץ אליעזר ריבלין, אילה פרוקצ'יה ומרים נאור. זאת, בעקבות פנייתם לבג"ץ של כמה תושבים שרכשו דירות במתחם, ושל "ועד המשתכנים בנחלת חפציבה" (גוף המאגד דיירים). בג"ץ קבע כי צו הביניים שהוצא לפני כשנה וחצי שאסר על אכלוס השכונה עדיין בתוקף, על אף הסבל שנגרם לדיירים.

השופטים גם יכריעו בימים הקרובים באשר לשאלת המדינה האם היא מחויבת לפנות בכוח את התושבים שכבר פלשו לדירות ב"מתתיהו מזרח", ובמקביל הודיעו שפסק דין סופי יינתן "במועד נראה לעין".

במסגרת הליכי כינוס הנכסים של חפציבה קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד חשין, כי דיירים שפלשו לדירות לא יפונו. ואולם היתה זו החלטת ביניים כללית, שנגעה לכלל הדיירים. כאשר נטען כי נוצרה התנגשות בין החלטה זו להחלטת בג"ץ, טען חשין כי החלטתו כפופה לבג"ץ והיא אינה תקפה לדיירי מתתיהו מזרח.

"הפכו קורבן תמים במחלוקת"

העתירות נגד הקמת השכונה, שנבנתה בניגוד לחוקי התכנון והבנייה, הוגשו לבג"ץ לפני כשנה וחצי בידי תנועת "שלום עכשיו" ומועצת הכפר הפלסטיני [[בילעין]], הטוען שהשכונה הוקמה על אדמותיו. בינואר 2006 הוציא בג"ץ צו ביניים האוסר על אכלוס השכונה; על העברת הדירות לידי התושבים שרכשו אותן, ועל כניסתם של התושבים לדירות אלה.

רוכשי הדירות החליטו לפנות לבג"ץ, ובעתירתם פירטו את הקשיים הכלכליים הנובעים מההמתנה הממושכת לקבלת הדירות, ועל כך ש"הפכו קורבן תמים במחלוקת שבין שלום עכשיו, בילעין לבין חברות הבנייה ורשויות התכנון והמדינה". חברות הבנייה עצמן וכן ועד המשתכנים הצטרפו לפניית הדיירים בבקשה שיתאפשר להם להיכנס להתגורר בדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully