וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן החוקיות של החינוך הביתי

14.8.2007 / 16:14

ועדת החינוך דנה בתופעה המתרחבת של הורים שמחנכים בעצמם בבית. רבים מהם הופכים לעבריינים מתוקף חוק חינוך חובה

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בנושא החינוך הביתי, שהולך ותופס תאוצה במדינת ישראל. 168 משפחות בישראל יחנכו את ילדיהן בבית בשנת הלימודים הקרובה עם אישור ממשרד החינוך, וישנן משפחות רבות אחרות שיעשו זאת בניגוד לחוק. זאת, מכיוון שכל משפחה המעונינת לחנך במסגרת חינוך ביתי זקוקה לאישור מיוחד ממשרד החינוך, ולא כל המשפחות עומדות בתנאים שמציב להן המשרד מכח חוק חינוך חובה.

ההורים, מצידם, טוענים כי חוק חינוך חובה, שנחקק בשנת 1949 (לפני שהחינוך הביתי הגיע לישראל), אינו כולל שום התייחסות מפורשת לחינוך הביתי, ולכן לא ניתן לפסול או לאשר את החינוך הביתי מכורח חוק זה. לטענתם, מטרתו של החוק הייתה למנוע עבודת ילדים ולהכריח את ההורים להעניק לילדיהם חינוך. עורכת הדין קרן רז-מורג, המייצגת כמאה הורים שעתרו בנושא לבג"ץ, אמרה כי " חוק חינוך חובה מ-1949 אינו רלוונטי יותר בהיבטים מסוימים, ובנושא החינוך הביתי יש לחוקק חוק עכשווי".

יהודית דנינוב מהמנהל הפדגוגי במשרד החינוך אמרה בדיון כי רוב הבקשות של הורים לחינוך ביתי זוכות לאישור, ואמרה כי המשרד ימשיך לפקח על החינוך הביתי ולדרוש מההורים שנוקטים בדרך חינוך זו לעמוד בתנאים חינוכיים בסיסיים. חבר הכנסת מיכאל מלכיאור, יו"ר הוועדה, קרא למשרד החינוך להסדיר את הנושא בחקיקה, ואמר כי אם המשרד לא ינהג כך, יצטרכו חברי הכנסת ליזום חקיקה פרטית בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully