וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עבד אל-עזיז: טעות חמורה של השופט

יוני מנדל

14.8.2007 / 15:09

שחקנה של טראבזונספור מגיב להאשמות כאילו ביצע את העבירה על בלילי על רקע לאומני. "זה היה רק תיקול קשוח". בסוף זה נגמר בסולחה

וידאו: ערוץ 10

"זה לא היה צהוב"

איימן עבד אל-עזיז, שחקנה המצרי של קבוצת הכדורגל טראבזונספור, טוען, כי "הכניסה שלי בפיני בלילי הייתה חלק מהמשחק, ולא הייתה קשה או ברוטאלית או מסוכנת באופן מיוחד". ביום ראשון, קשרה של קבוצת סיוואספור נכנס בפיני בלילי במחזור הפתיחה של הליגה הטורקית, מה שהוליד תגובת שרשרת בה החל חברו לקבוצה של בלילי לדחוף חלק משחקני טראבזונספור, ומכאן הדרך לפריצה של הקהל למגרש ולביטולו על ידי השופט הייתה קצרה. העבירה בוצעה בדקה ה-89, בתוצאה של 0:1 לטובת טראבזונספור המקומית.

בראיון לסוכנות הידיעות המצרית "א-שרק אל-אווסט" התייחס עבד אל-עזיז לתקרית ולטענות של בלילי ושל העיתונות הטורקית, כאילו העבירה נעשתה עליו באופן חמור בשל היותו ישראלי. לדבריו, "לא היה בעבירה שעשיתי שום דבר מלוכלך או ניסיון מכוון לפגוע בישראלי. זו הייתה עבירה, כחלק ממאבק קשוח שניהלנו אני והוא על כדור". שחקנה המצרי של טראבזונספור אמר עוד ש"הייתי המום מהתגובה של העיתונות הטורקית שכתבה בהרחבה על מלחמה בין יהודים לערבים במגרשי הכדורגל בטורקיה. אין כל קשר בין התיקול ביני לבינו במגרש לבין הסכסוך היהודי-ערבי".

עבד אל-עזיז טען עוד ש"השופט טעה בגדול לטובתו של הישראלי, כשקיבל את ההחלטה להזהיר דווקא אותי בכרטיס צהוב". לדבריו, "ההחלטה המוזרה הזו הציתה את היצרים וגרמה לפריצת הקהל למגרש". לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שהשופט הזה, בלונט דמירלק, הורס משחק". לדבריו, "בסיום העונה שעברה, במשחק בין פנרבחצ'ה לגלאטסריי, כמה החלטות שגויות שלו הביאו לפריצה של הקהל למגרש. הוא שופט שלא מסתדר עם משחקים חמים".

"ההתנהגות שלו לא מוסלמית"

עם זאת, ההכחשות של השחקן המצרי לא מרגיעות את מנהלי קבוצת סיוואספור. בראיון לסוכנות הספורט הטורקית אמר המנהל המקצועי של הקבוצה, מג'נין אוקדימאז, ש"עבד אל-עזיז חיפש את בלילי מרגע כניסתו למגרש. הוא התנכל לו וזה היה ברור. אחר כך הפך המגרש לזירת מלחמה יהודית-ערבית".

אוקדימאז גינה את התנהגותו של עבד אל-עזיז, שאותה הוא מבין כהתנכלות על רקע לאומני. "אין לדברים האלו מקום", הוא אמר, "גם אנחנו בקבוצה מוסלמים, אבל מה שעשה עבד אל-עזיז עומד בסתירה למה שהאיסלם האמיתי הוא באמת".

בכל מקרה, בין אל-עזיז לבלילי נערכה סולחה, ולפחות על הנייר יושרו ההדורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully