וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

13.8.2007 / 23:40

החשש כי משבר האשראי בשוק טרם הסתיים גרם לירידות שערים קלות בבורסה בניו יורק. הנאסד"ק ירד ב-0.1% וה-S&P נחלש ב-0.1%

יום מסחר שנפתח במגמה חיובית הודות למכירות קמעוניות גבוהות מהצפוי ולאופטימיות המשקיעים מהתמיכה שהעניק גולדמן סאקס לקרנות הגידור שלו, הסתיים בירידות שערים קלילות, בשל החשש כי משבר האשראי בשוק טרם הסתיים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,542 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד נקודות בודדות ל-13,236 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,452 נקודות. בשוק הסולידי, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.002% ל-4.778%.

זינוק של כאחוז, שרשם מדד S&P 500 בשעה וחצי האחרונות של המסחר ביום שישי האחרון, הפיח רוח אופטימית בפתיחת שבוע המסחר הנוכחי שוקי העולם. בבורסות אסיה שלטה המגמה החיובית ובאירופה נרשמו עליות שבין 1.4% ל-3% במדדים המובילים של בורסות לונדון, פאריס, פרנקפורט וציריך.


לאחר גל הירידות האחרון, שתודלק בידי משבר המשכנתאות בארה"ב והחששות מפני מחנק אשראי בשוק, ראו המשקיעים בסיום החיובי של המסחר ביום שישי, סימן חיובי נוסף להתייצבות שוק המניות האמריקאי לאחר שלושה שבועות בהם רעדו השווקים. בארה"ב נפתח המסחר בעליות של יותר מ-0.5% במדדים, אולם לקראת הסגירה נחלשה כאמור המגמה והמדדים רשמו ירידות קלילות.

להתאוששות זו תרמה בסוף השבוע הודעת הבנק הפדרלי המרכזי, כי יספק נזילות ככל שיידרש, על מנת לסייע לתפקודם התקין של השווקים הפיננסיים. הבנק הוסיף כי העתודות שיסופקו במידת הצורך, מיועדות לשמור על שיעורי הריבית קרובים ליעד של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), העומד על 5.25%.

היום דווח כי ביולי גדלו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-0.3% - מעט יותר מתחזית כלכלנים לעלייה של 0.2%. בניטרול השפעת מכירות כלי הרכב, עלו המכירות בהתאם לצפוי ב-0.4%.

בנוסף, הודיע בנק ההשקעות גולדמן סאקס על הזרמת 3 מיליארד דולר לקרן הגידור "גלובל אקוויטי אופורטיוניטיז" בניהולו, אשר איבדה מתחילת אוגוסט כ-28% מהיקף נכסיה. גולדמן סאקס יזרים לקרן 2 מיליארד דולר ושתי חברות ההשקעה אחרות CV סטאר ופרי קפיטל, ישרימו את יתרת הסכום.

בקרב הישראליות הגיבה גילת לוויינים בזינוק של 11.1% ל-9.7 דולר, בתגובה להצעת רכש נוספת שקיבלה. לאחר שאיש העסקים מאיר שמיר הציע לרכוש את החברה במחיר של 10 דולר למניה, ואולי אף שידרג הצעה זו ל-11 דולר למניה. חטיבת הלוויין של חברת יוז הציעה לרכוש את גילת לפי מחיר של 12 דולר למניה. מחיר זה שיקף פרמיה של 37% על מחיר הנעילה של המניה ביום שישי בנאסד"ק.

מנגד, צנחה ואיו הקטנה ב-12.3% ל-5.8 דולר, לאחר שהציגה תוצאות מאכזבות לרבעון השני, ובראשן הכנסות של 1.7 מיליון דולר והפסד נקי של 4.7 מיליון דולר. ואיו מתמחה בפיתוח פתרונות לשידרוג רוחב הפס ברשתות הכבלים.

לנאופטיקס, המפתחת מעבדים מהירים לרשתות תקשרות, הציגה רבעון השני צמיחה של כמעט פי שלושה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-4.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי צומצם ל-1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומניית לנאופטיקס עלתה ב-0.2% ל-15.2 דולר.

נייס עלתה ב-2.5% ל-33.8 דולר, לאחר שהאנליסט קרייג מאנקרוויס מפירסט אנלייסיס העלה את ההמלצה למניה ל"משקל יתר", מ"משקל שוק".

מנגד, נפלה אורמת טכנולוגיות ב-5% ל-41.9 דולר, לאחר שהבנק הבריטי HSBC חתך את ההמלצה למניה ל"נייטרלי", מ"משקל יתר", וצירף לה מחיר יעד של 45 דולר.

מניית צורן, המתמחה בפיתוח ושיווק שבבים למוצרי צריכה אלקטרוניים, טיפסה עוד 7.3% ל-18.4 דולר והשלימה זינוק דו-יומי של 15% משפל של כחצי שנה. ביום שישי העלה שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"משקל יתר", מ"נייטרלי".

אלווריון ירדה ביום שישי ב-1.3%, לאחר שבית ההשקעות פייפר ג'פרי החל לסקר את פעילותה בהמלצת "תשואת שוק" וצירף למניה מחיר יעד של 13 דולר. אלווריון עוסקת בפיתוח ישווק ציוד תקשורת אלחוטי לרשתות רחבות פס. היום היא עלתה ב-2.8% ל-11.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully