וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן התורן של עיריית ת"א: פאב המנזר

ספי קרופסקי ושרון נובק

13.8.2007 / 17:09

עוד צו סגירה מבית היוצר של העירייה: הפעם נסגר הפאב המיתולוגי אחרי 14 שנה. עשרות לקוחות קבועים לא עוזבים את המקום

עוד מוסד תל אביבי ותיק הצטרף לרשימת הקורבנות של ראש עיריית תל אביב [[רון חולדאי]]. שוטרים ופקחי עיריית תל אביב פשטו הבוקר על הפאב המיתולוגי "המנזר" ברחוב אלנבי בעיר, וסגרו אותו. עשרות עובדים ולקוחות קבועים הגיעו למקום, שהפך לחלק בלתי נפרד מנוף הבילויים התל אביבי ב-14 השנים האחרונות, והם מתקהלים מחוץ לבר הסגור ל"שביתת שתייה".

"פתאום הגיעו פקחים ויס"מניקים, איימו לסלק אותנו בכוח, וצעקו לנו שאנחנו מסריחים מאלכוהול", סיפר דרור פויר, לקוח קבוע ועובד לשעבר, שנכח במקום בזמן הסגירה. "תוך חצי שעה כל הקהל שנמצא כאן עזב את כל העיסוקים שהיו לו, והגיע לכאן למחות".

אורי יואלי, ברמן ב"מנזר", סיפר כי הכל התחיל בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של אחד הדיירים בבניין על רעש, בעקבותיהן פנתה העירייה לבית המשפט בבקשה להוצאת צו סגירה. ב-2004 נעתר בית המשפט לבקשת העירייה. הדיונים המשפטיים בתיק עדיין נמשכים, אך למרות זאת, העירייה מימשה כבר היום את צו הסגירה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי "העסק המדובר פעל ללא רישיון והוצא נגדו צו סגירה על ידי בית המשפט. מאחר ובעלי העסק לא התייחסו להודעות ולהתרעות שנשלחו אליהם, השתמשה העירייה בסמכותה למימוש הצו וסגרה את העסק".

בית לעובדים וללקוחות

לקוחות המנזר קובלים על רצון העירייה להוציא את מוקדי הבילוי הליליים מחוץ לעיר. "מדובר במלחמה משפטית כוללת נגד מקומות הבילוי שראש העיר מוביל", אמר פויר. "העירייה רוצה לשלוח אותנו, יושבי המנזר ומקומות אחרים באזור, לנמל תל אביב ורמת החייל".

יואלי מבטיח כי המאבק על פתיחת המקום לא ישכח במהרה. "יהיה כאן מאבק של העובדים וקהל הלקוחות הוותיק", אמר. "מקומות שכנים מוכנים לעזור לנו ולספק לנו שתייה, כך שנוכל להמשיך בשביתת השתייה".

"המקום הזה קיים כבר יותר מ-14 שנה, ויש כאן קהילה מאוד מגובשת שעברה שמחות ואסונות ובין השאר עסקה בפעילויות צדקה", אמר פויר. "המנזר הוא אחד מהברים האחרונים שנשארו בעיר, שהם לא מסחטת כסף", הסכים אתו יואלי. "המקום הזה מהווה שסתום לחץ בתוך החור-תחת הזה של אלנבי - זה בית גם לעובדים וגם ללקוחות. לא סתם קוראים לו 'המתנ"ס'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully