וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית

יוני מנדל

13.8.2007 / 15:41

לפני 3 חודשים דיווחה סוכנות הידיעות "מען" בטעות, כי שליט לוב מאושפז במצב קשה. היום הגיע אליהם מכתב תביעה מפורט

מנהיג לוב [[מועמר קדאפי]] יוצא למלחמה משפטית נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". הסיבה נעוצה בכתבה שפרסמה סוכנות הידיעות לפני כשלושה חודשים ובה נכתב ש"לפי דיווחי מקורות יודעי דבר מועמר קדאפי קיבל שטף דם במוח והוא מאושפז במצב קשה בבית החולים". עוד נכתב, כי "בניו השוהים באירופה נקראו להגיע בדחיפות ל[[לוב]] על מנת לשהות ליד מיטתו".

הדיווח התגלה כבר באותו היום כחסר בסיס אחרי שראש ממשלת איטליה רומנו פרודי ציין ששוחח עם קדאפי בטלפון ושמצבו הרפואי מצוין. בעקבות זאת ולאחר הופעה טלוויזיונית של קדאפי באותו היום, חזרה בה סוכנות "מען" לגמרי מן הדיווח והתנצלה ארוכות על "הפרסום השגוי שנבע ממקור לא מהימן". בכתבה שפורסמה אז צוין ש"אנו מבקשים את סליחתו של מנהיג הרפובליקה הערבית המהוללת של לוב, האח והקולונל מועמר קדאפי, ומאחלים לו בריאות שלמה וטובה".

דרישה לפיצויים מהעורך הראשי

כאמור, למרות התנצלות "מען" קדאפי לא ויתר והחליט לתבוע את הפלסטינים. בכתב התביעה שהועבר לידי סוכנות הידיעות נכתב שהתביעה מוגשת נגד הנהלת החברה ונגד נאסר לחאם, העורך הראשי שלה. עוד נכתב ש"לחאם ייאלץ לשלם פיצויים על הפגיעה בקדאפי ועל הפירסום המוטעה". על המכתב הרשמי שנשלח מלוב חתום עו"ד עבד אל-רחמן שלקם, מזכ"ל הוועד הלובי לקשרי חוץ.

המקרה הועבר לידי המחלקה המשפטית של סוכנות "מען" וכרגע נשקלת התגובה שלהם. לא ברור מהו סכום הפיצויים אותו דורש קדאפי והאם אכן העניין יגיע לכדי משפט. נאסר לחאם העורך הראשי ב"מען" העדיף "ללמוד את החומר ולא להגיב בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully