וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ערבי-ישראלי מאחורי הפיגוע בי-ם

יוני מנדל

13.8.2007 / 9:47

כך עולה מכרוז של ארגון "חופשיי הגליל", בו נטען שחוטף הנשק בעיר העתיקה עשה זאת כנקמה. התנועה לקחה בעבר אחריות על רצח החייל אולג שייחט

ארגון "חופשיי הגליל" לקח אחריות על ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. אתמול בלילה פרסם הארגון כרוז, בו נטען כי אחמד ח'טיב, תושב כפר מנדא שבגליל ומי שחטף את נשקו של המאבטח ביום שישי האחרון, ביצע את פעולתו בשליחות הארגון. כמו כן צוין בכרוז, "כי הפעולה הזו היא לא הראשונה מסוגה".

בהודעה נכתב, כי "הפעולה שהיה אמור ח'טיב לבצע היא פעולת נקמה על מותו של מוחמד ח'טיב". מוחמד ח'טיב, תושב הגליל, נהרג בחודש 2004 בעת שניסה לבצע פיגוע בצומת בית רימון. כמו כן הוא היה חשוד גם ברצח החייל אולג שייחט, עליו קיבל ארגון "חופשיי הגליל" אחריות.

הארגון, שככל הנראה חברים בו ערבים ישראלים אך התארגנותו ופעולותיו לא נחשפו, לקח בעבר אחריות על מספר פעולות. הבולטות שבהן, מלבד רצח החייל שייחט הן רציחתה של קתי דוד כנקמה על הטבח בשפרעם וחטיפתה של דנה בנט.

"לארגון אין קשר לפתח"

לדברי תנועת "חופשיי הגליל", "אין לכל תנועה אחרת, לרבות פתח, חמאס, [[החזית העממית]] או הג'יהאד האיסלמי כל קשר לפעולה". הצהרה זו של הארגון נאמרה בעקבות לקיחת אחריות על הפיגוע מצד מספר ארגונים פלסטינים, בהם: גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, וכן [[גדודי אל אקצה]], הזרוע הצבאית של פתח.

ח'טיב, בן 27, נורה ונהרג ביום שישי האחרון בסמטאות הרובע הנוצרי אחרי שחטף את נשקם של מאבטחי ישיבת "עטרת כהנים". התמונות תועדו במצלמות האבטחה של העיר העתיקה. ח'טיב התחתן לפני כשנתיים והוא אב לתינוקת בת מספר חודשים. במשפחתו טוענים שאין לו כל קשר לכל ארגון וכי התמונות שמתעדות את הפעולה הן מפוברקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully