וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיום הסורי: לא יחולקו מסכות

13.8.2007 / 8:54

שר הביטחון החליט להקפיא את חלוקת מסכות האב"כ על אף ההתחמשות הסורית בנשק לא קונבנציונלי. החשש: הסלמה בצפון

מערכת הביטחון החליטה שלא לחלק מסכות אב"כ לאזרחים, למרות מידע מודיעיני מדויק לפיו סוריה הצטיידה בטילים שמסוגלים לשאת ראשי נפץ כימיים וביולוגיים. כך דווח בגלי צה"ל.

על פי האזהרות שהצטברו באמ"ן, הנשק הבלתי קונבנציונלי שהשיגה סוריה עלולה להביא למותם של אלפי אזרחים ישראלים. "מערכה עם סוריה", אומר קצין בכיר, "תהיה דומה למלחמה מול חיזבאללה, אך בעוצמה הרבה יותר גבוהה ובדיוק יותר גדול".

לדברי הבכיר, הסורים מצוידים בטילי סקאד משופרים ובאלפי רקטות ארוכות טווח, וישאפו לפגוע במרכז גוש דן ובבסיסים הגדולים של צה"ל דוגמת הקרייה, מחנה גלילות, תחנות הכוח ושדות התעופה. "דמשק שולטת גם על מלאים גדולים של נשק בלתי קונבנציונאלי כימי וביולוגי הנישא על טילי קרקע-קרקע. במקרה של הפעלת נשק כזה, עלול מספר הקורבנות בעורף הישראלי עלול להגיע לאלפים רבים", הוסיף.

שטייניץ: החלטה אומללה

לפני שבועיים המליצה ועדת המשנה לכשירות ולכוננות בכנסת לחלק את כל מלאי המסכות הקיים. למרות ההמלצות, נמנע שר הביטחון, אהוד ברק, מלהורות על חלוקת המסכות, עקב החשש שמהלך כזה יוביל להסלמה בגבול הצפון. החשש הוא שמהלך כזה יאותת לסוריה על הערכות ישראלית למלחמה עמה.

יושב-ראש הוועדה חבר הכנסת יובל שטייניץ אמר היום בתגובה כי "ההחלטה שלא לחלק מסכות כדי לא להרגיז את הסורים, מזכירה לי את ההחלטה האומללה של משה דיין לא לגייס את המילואים כדי לא להרגיז את הסורים והמצרים ערב מלחמת יום הכיפורים".

ועדת המשנה קבעה כי יש לפתוח במבצע חלוקת מסכות, במסגרתו יחולקו מסכות קודם כל לתושבי הצפון ולחיילי המילואים, ולאחר מכן לשאר האוכלוסיה. לדברי שטייניץ, ניתן להגן על אזרחי המדינה מפני האיומים והוא הזהיר כי "מי שלא יעשה זאת יעמוד בפני ועדת חקירה שוועדת וינוגרד תהיה צל חיוור שלה. ערכות המגן יגיעו לבתים אחרי סיום המלחמה, ימים ושבועות אחרי שהמילואימניקים ייצאו לחזית בלעדיהם. זה יהיה כמו כוסות רוח למת, אין למהלך כזה שום משמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully