וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקציב - אנטי חברתי"

13.8.2007 / 1:31

המערכת הפוליטית הגיבה בסערה לתקציב שאושר אמש בממשלה. ח"כים מ"העבודה" הודיעו כי לא יצביעו בעדו כשיובא לאישור הכנסת. בממשלה דווקא מרוצים

תקציב המדינה שאושר אמש ברוב גדול בממשלה עורר סערה במערכת הפוליטית. בין המתנגדים לתקציב ניתן למצוא גם חברי קואליציה שהודיעו כי אין בכוונתם להצביע בעד התקציב כשיובא לאישור הכנסת.

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "התקציב שאישרה הערב הממשלה בעייתי ביותר ויש לערוך בו שינויים מהותיים". בקול ישראל דווח, כי לדבריו הצבעת שרי העבודה בעד התקציב לא תחייב את חברי הכנסת של הסיעה. ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) אמר כי יתמוך בתקציב רק אם יוקצה סכום נאות לפרויקט שיקום שכונות, יבוטלו הגזירות בנושאי בריאות ויועלה שכר המינימום.

חברי האופוזיציה השמשו בביטויים חריפים יותר נגד התקציב. ח"כ רן כהן (מרצ) אמר כי "הממשלה אישרה הערב תקציב אנטי חברתי, שהבשורה היחידה שהוא מביא לציבור היא המשך הדשדוש והתרחבות העוני". ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "התקציב מתנכר לשכבות החלשות ולצורכי האוכלוסייה הערבית".

"תקציב של בשורות"

לעומתם, רבים מן שרי הממשלה ברכו על אישור התקציב והדגישו את ההישגים הכלולים בו. שר התיירות יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) היה שבע רצון מהתקציב לאחר שהוחלט להקצות 50 מליון שקל בעבור כמה מיזמי תיירות. אהרונוביץ אמר כי "זהו הישג חסר תקדים לתעשיית התיירות ויהיה לו השפעה חשובה על הכנסות המדינה ועל התעסוקה".

שר הרווחה, יצחק הרצוג, ברך על הגדלת תקציב התיירות ב-300 מליון שקלים. לדבריו, "מדובר בבשורה לטובת השכבות החלשות".

שר האוצר רוני בר-און סיכם את הדיון בממשלה בנושא ואמר כי "התקציב שאישרה המדינה נותן עדיפות מובהקת לחינוך ולרווחה ויש בו מענים רבים לצורכי הביטחון של ישראל". לדבריו, "זה תקציב של בשורות ולא של גזירות". בר-און העריך כי התקציב כי התקציב ייזכה לרוב גדול בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully