וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק, 6-12.08.07

שי אילן

12.8.2007 / 19:44

בספטמבר יפורסם דו"ח על יעילות תוכנית בוש למגר את האלימות בעירק. בינתיים ממשיכים לספור הרוגים ופצועים

הרחוב העירקי לא שקט גם השבוע והאלימות גבתה מחיר דמים כבד. ביום שני בשבוע שעבר נהרגו בפיצוץ משאית ממולכדת בתל עפאר 33 בני אדם ו-52 נפצעו. בפיגוע, שכוון נגד האוכלוסייה השיעית בעיר, נהרסו עשרה בתים. בבגדד מצאה המשטרה 17 גופות של אנשים שנורו ברחובות. סמוך לעיר בעקובה התגלו 60 גופות באזור כפרי.

הימים שלישי ורביעי היו שקטים יחסית. ביום חמישי התגלו תשע גופות בבגדד. סמוך לעיר טאג'י, צפונית ל[[בגדד]] התפוצצה מכונית ממולכדת וגרמה למותם של שמונה בני אדם. 16 בני אדם נפצעו בפיגוע. ביום שישי נהרגו שמונה חשמלאים ליד סמרה, כשמטוס אמריקאי ירה על רכבם. ביום שבת נהרגו המושל ומפקד המשטרה במחוז דיוואניה, כשרכבם עלה על מטען צד. בבגדד התגלו גופותיהם של 11 בני אדם ובאישאקי התגלו ארבע גופות מבותרות. אתמול נהרגו גם ארבעה חיילים אמריקאים במהלך קרב, דרומית לבגדד.

ובינתיים מתקרב המועד בו יפורסם הדו"ח על אפקטיביות התוכנית של נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]] למגר את האלימות בעירק. הדו"ח, שיפורסם ב-15 בספטמבר, עתיד לעורר עניין ציבורי רב. צופים שאם הדו"ח יראה דעיכה בפעילות של המורדים, הפופולריות של המפלגה הרפובליקנית תקבל זריקת עידוד.

הדו"ח המקדים, שפורסם ביוני, הראה תוצאות מעורבות. תומכי השהייה בעירק ראו בו גושפנקא לצדקתם, והדמוקרטים ראו בו עדות לכישלון תוכניתו של בוש. לפחות על פי החשבון השבועי שלנו, האלימות בעירק נמשכת במלוא העוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully