וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תקציב הביטחון: 50.5 מיליארד שקל

12.8.2007 / 16:16

רה"מ, שר הביטחון ושר האוצר סיכמו כי הצרכים של מערכת הביטחון ייבחנו על פי ההתפתחויות באזור. השרים ישי ומופז נטשו את ישיבת הממשלה בנושא התקציב

הממשלה אישרה את תקציב הביטחון לשנת 2008 - 50 מיליארד וחצי שקלים, כפי שנקבע בדו"ח ברודט. ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר סיכמו כי הצרכים של מערכת הביטחון ייבחנו על פי ההתפתחויות באזור.

כתבי "הארץ" מוטי בסוק וצבי זרחיה מוסיפים:

סערה בישיבת הממשלה בדיונים על תקציב 2008: השרים שאול מופז ואלי ישי עזבו בצהריים את הדיון. שר האוצר, רוני בר-און, קרא לשרי הממשלה לגלות אחריות ולהצביע ברוב גדול בעד התקציב. לדבריו, מדובר בתקציב אחראי, העונה על צורכי הביטחון ו"מניח את היסודות לקיומה של מדינה רווחה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בדיון כי "פירות צמיחת המשק בשנים האחרונות יופנו ב-2008 לתחומי החינוך, הרווחה והביטחון. הגדלת תקציב הביטחון ב-2008, בהתאם למסקנות ועדת ברודט, תאפשר לישראל לתת מענה לאתגרים העומדים לפניה". אולמרט הוסיף כי התקציב החדש יביא לצמצום הפערים החברתיים ולחינוך טוב יותר. לדבריו, תקציב ההוצאות של הממשלה בשנה הבאה יהיה גבוה ב1.7% מתקציב 2007. "הגדלת ההוצאה מעבר לכך, כמוה כבניית ההווה על חשבון העתיד".

שני שרים עזבו את ישיבת הממשלה בזעם. שר התמ"ת אלי ישי תקף את התקציב ואת הפגיעה בשכבות החלשות, יצא מהישיבה והצטרף לנכים נפגעי הפוליו המפגינים מול משרד ראש הממשלה. בנוסף, עזב שר התחבורה שאול מופז, לאחר שהסתבר כי בהצעת התקציב קוצצו 150 מיליון שקל בתקציב בטיחות הדרכים. לפני שעזב, השאיר פתק לראש הממשלה, וכתב בו - "זה חוסר אחריות לאומי, לא אתן יד לכך".

"התקציב מנותק מצורכי החברה"

נראה כי הדיון יהיה השנה קצר משנים קודמות, והתקציב והצעות האוצר לחוק ההסדרים הנלווה לתקציב יאושרו ברוב של סיעות קדימה, ישראל ביתנו והגמלאים. לא ברורה עדיין כיצד תצביע סיעת העבודה - ההערכה היא כי העבודה תתמוך בהצעה. העבודה הודיעה שתתנגד למספר סעיפים בתקציב, ושריה יחליטו כיצד להצביע במהלך הישיבה. שרי ש"ס יתנגדו לתקציב, בטענה שהמדיניות הכלכלית המוצעת מנותקת מצורכי החברה. גם מופז צפוי להתנגד.

ש"ס תצביע נגד התקציב, כפי שעשתה בכל ישיבות התקציב האחרונות בהן השתתפה. לדברי יו"ר המפלגה, שר התמ"ת אלי ישי, המדיניות הכלכלית המוצעת מנותקת מצורכי החברה, מחריפה פערים חברתיים ויוצרת תחושות ניכור בקבוצות החלשות. ישי יבקש היום מהממשלה להטיל על הקבינט הכלכלי-חברתי לגבש תוכנית חברתית חדשה, שתחליף את זו של האוצר.

ישי מתנגד למספר הצעות של האוצר ובהן הכוונה לחייב 450 אלף עקרות בית לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות, דחיית מועד תחולת חוק יום חינוך ארוך, והכוונה לדחות בשנה את הגדלת תקציבי מעונות היום והמשפחתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully