וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני המוביל: מיט רומני

שי אילן

12.8.2007 / 16:15

מושל מסצ'וסטס לשעבר זכה ברוב במשאל הדמה באיווה. רומני הוא עשיר מופלג שמגיע ממשפחת אצולה פוליטית

האם מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר יפתיע ויביס את רודי ג'וליאני וג'ון מק'קיין? הסיכוי שרומני יעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית נראה סביר מתמיד, אחרי שזכה במשאל הדמה של [[איווה]], המקדים את הפריימריז שייערכו בינואר. אלפי חברים במפלגה הרפובליקנית נאספו אתמול באוניברסיטת איווה לאירוע הפוליטי שהוא בחלקו הפנינג, שבו זכה רומני ב-32 אחוז מן הקולות.

העיתונות בארה"ב מדווחת שהזכייה נובעת מעבודת שטח מרובה ומהשקעה כספית ניכרת. שני המועמדים הבולטים האחרים במפלגה הרפובליקנית, מק'קיין וג'וליאני העדיפו לא להשתתף רשמית במשאל, אחרי שהבינו שלרומני יתרון גדול.

רומני נוקט אסטרטגיה דומה לזו של ג'ורג' בוש, לפני שמונה שנים. גם בוש זכה אז במשאל הקש, באחוז דומה. רומני אומר שהיסודות הונחו לקראת הפריימריז החשובים שיערכו באיווה. "יש לנו ארגון בסיסי, עשינו טלפונים, אנחנו יודעים איפה האנשים שבאו ואיך להביא אותם שוב", הוא אמר ל"ניו יורק טיימס".

הון עצמי: רבע מיליארד דולר

רומני בן השישים, יליד מישיגן בא ממשפחת אצולה פוליטית אמריקאית. אביו היה מושל מישיגן ומועמד לנשיאות ואימו סנטורית. רומני הוא בוגר בית הספר למנהל עסקים בהרווארד והיה בעל קריירה עסקית עשירה ומוצלחת ביותר. הוא גם בעל הון עצמי לא מבוטל – כרבע מיליארד דולר.

עמדותיו שמרניות למדי: הוא נחשב כמתנגד לזכות להפלה, לנישואים חד מיניים ותומך בעונש מוות ובענישה מחמירה על עבירות קלות. עם זאת, הוא ידוע כאדם פרגמטי, שמסגל את עמדותיו למציאות הפוליטית, וכך נהג כמושל מסצ'וסטס.

הניצחון שלו במשאל הקש הוא אולי יותר חיזיון ראווה מאשר ניצחון פוליטי אמיתי, אבל אחרי שהתמודד נגד עשרה מועמדים נוספים וזכה ביתרון כל כך משמעותי, אי אפשר להתייחס אליו בביטול. יתכן שיכולת הניהול של רומני תביא אותו בסופו של דבר לראשות המירוץ, שכרגע שאר המועמדים הבולטים בו נראים כמו ברירות מחדל מול הדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully