וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבן: נשחרר 2 מהחטופות הקוריאניות

יוני מנדל

12.8.2007 / 15:29

לפני כחודש נחטפו באפגניסטן 23 אנשי סיוע קוריאנים ומאז הוצאו להורג שניים מהם. "השחרור היום הוא מחווה של רצון טוב"

"תנועת [[טליבן]] הודיעה שתשחרר היום שתיים מבנות הערובה הקוריאניות", כך מדווחת רשת אל-ג'זירה. לפי הדיווח, "מדובר בשתי נשים חולות, שהשחרור לגבן הוא מחווה של רצון טוב". השחרור הצפוי עדיין אינו ודאי, שכן התנועה הודיעה שתשחרר את השתיים אתמול, אך הן לא שוחררו. היום פרסמה התנועה הודעה חדשה ובה היא מודיעה שחל עיכוב ושהיום תתבצע העברת הבנות ממקום החזקתן לידי משלחת המשא ומתן הקוריאנית. המשלחת ממוקמת במטה הצלב האדום בעיר גרני מדרום לבירה [[קאבול]].

דובר תנועת טליבן, קארי אחמדי, אמר לגבי השחרור ש"שתי בנות הערובה לא שוחררו אתמול מסיבות טכניות הכוללות את הפן הביטחוני כמו גם קושי טכני בהעברתן ממקום למקום". דובר בממשלת קוריאה מסר ש"אין לנו אישור סופי לשחרור הבנות, אולם אנו נמצאים בקשר מתמשך עם החוטפים מטליבן ונפרסם הודעה מסודרת אם הן יגיעו למקום מבטחים".

קבוצת הקוריאנים, שמנתה 23 בני אדם, נחטפה באפגניסטן בתאריך 20 ביולי 2007. הקוריאנים שהו באזור במסגרת פעילותם ההתנדבותית. מדובר במורים וברופאים שעסקו במתן סיוע רפואי ותמיכה חינוכית לילדים בכמה כפרים במדינה. החוטפים התנו את שחרורם בנכונותה של הממשלה לשחרר אנשי טליבן הכלואים במדינה. מאז החטיפה הוצאו להורג שניים מהקוריאנים וכעת נותרו בידיהם 21 בני אדם, 18 מהן נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully