וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה נערך לסיבוב שני נגד ישראל"

יוני מנדל

12.8.2007 / 17:42

על פי הדיווח ב"סאנדיי טלגרף", חיזבאללה רוכש מאות דונמים מצפון לליטני. "איפה שמנדט האו"ם נגמר, מתחיל חימוש חיזבאללה"

"תנועת [[חיזבאללה]] קונה שטחים גדולים של אדמות מנוצרים ודרוזים בלבנון", כך מדווח העיתון "סאנדיי טלגרף" הבריטי. לפי הדיווח, מטרת הרכישות היא אכלוס המקומות באוכלוסיה שיעית תומכת חיזבאללה, ו"בניית מוצבי הגנה כהכנה למלחמה נוספת עם ישראל".

האדמות הנרכשות הן באזור הצפוני לנהר ה[[ליטני]], מרחק קילומטרים בודדים מהאזור בו ניטשו מרבית הקרבות בין חיילי צה"ל ללוחמי חיזבאללה במלחמת לבנון השניה. באזור זה חיזבאללה זוכה למרחב תמרון רב, שכן, 13 אלף חיילי האו"ם ו-20 אלף חיילי הצבא הלבנוני נפרשים מנהר הליטני ודרומה, לפי הסכמי הפסקת האש. "היכן שהמנדט של חיילי האו"ם נגמר", כותב העיתון, "מתחיל החימוש המסיבי של החיזבאללה".

ההערכות הן שצבא לבנון לא ינסה לעצור את התחמשות חיזבאללה, התבססותו באזור והקמת מעוזים מצפון לליטני, שכן מחצית מחייליו הם שיעים. הסכנה הקיימת היא שהארגון יתבסס באזור הוואדיות מעובות הצמחיה, ושאם אכן יתקיימו שם עימותים עם צה"ל בעתיד, ייהנה חיזבאללה מתנאי לוחמת ה[[גרילה]] בהם הוא מצטיין. כמו כן, העובדה שאזור החימוש החדש של חיזבאללה מצוי עשרה קילומטרים בלבד מהגבול, יאפשר לו לפגוע בצורה קשה בישראל דרך מערך הטילים.

"חיזבאללה - מדינה בתוך מדינה"

רכישת האדמות המתרחשת באזור שמצפון לליטני גורמת לשינוי דמוגרפי חד באזור. עיירות כגון אחמדיה, אל-סריירי ושבייל, שהיו בעלות רוב מובהק של נוצרים או דרוזים הופכות בתוך תקופה קצרה לעיירות בעלות מספר תושבים עולה של שיעים, ואף לרוב שיעי.

אחד הגורמים העיקריים העומדים מאחורי רכישת האדמות הוא מיליונר שיעי בשם עלי טג'אדין. המיליונר, שעשה את הונו בסחר ביהלומים בסיירה-לאון, נחשב לאחד התורמים העיקריים לחברת הבנייה "ג'יהאד אל-בינא" המשקמת אזורים רבים בדרום לבנון שנפגעו במלחמה.

למעשה, חיזבאללה מנסה ליצור קישור בין מוקדי הכוח שלו בעמק הבוקאע לבין הדרום. "מדובר בניסיון ליצור מדינה בתוך מדינה", אמר מנהיג הדרוזים ווליד ג'ונבלאט בהתייחסו להתחזקות חיזבאללה בתוך לבנון. לדבריו, העובדה שבימים אלו נסלל כביש רחב בן ארבעה מסלולים בין נבאטיה, מוקד כוח של חיזבאללה במערב הבוקאע, לבין דרום לבנון, מוכיח את הניסיון של חיזבאללה להשיג לא רק מדינה בתוך מדינה, אלא גם רצף טריטוראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully