וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר החופים העזתי יוצא לדרך

יוני מנדל

12.8.2007 / 10:44

בלי סירות, בלי חימוש ועם 150 שוטרים-ימיים בלבד, עבור חמאס מדובר בניסיון להפגין שליטה בשטח. "ננסה למנוע הברחת סמים"

הכוח הביצועי של חמאס הודיע על תחילת פעולתו של המנגנון הימי הפלסטיני. לא מדובר בחיל ים, והפלסטינים משתמשים בביטוי "משטרה ימית", אך מדובר בניסיון נוסף של חמאס להוכיח שהם מצליחים להשתלט על הרצועה, הן מבחינה שלטונית והן מבחינה משטרתית. הכוח יפעל ללא סירות, כשעיקר פעולותיו יכוונו למניעה של הברחת סמים לרצועה. מדובר בכוח הימי הראשון של תנועת חמאס.

דובר הכוח הביצועי הפלסטיני סאבר ח'ליפה אמר ש"הכוח יפעל לכל אורכו של החוף הפלסטיני, 45 קילומטרים, מבית לאהיה בצפון ועד [[רפיח]] בדרום". לדבריו, "שמנו לנו למטרה לחזק את ביטחון הפנים ולמלא את החלל שנוצר אחרי הסתלקות פתח". ח'ליפה הדגיש ש"המשימה העיקרית של הכוח הימי תהיה מניעה של נסיונות להברחת סמים ודאגה לאינטרסים של הדייגים, לביטחונם ולציוד שלהם".

אנשי הכוח של חמאס יתפרסו לאורך תחנות המשטרה הימית הקיימות ברצועת עזה ויאיישו אותן לראשונה מזה חודשיים. כ-150 אנשי חמאס יקחו חלק במשימה. עיתון "אל-חיאת" הלונדוני מדווח, כי הכוח הימי לא מחזיק סירות והוא גם לא חמוש. לפי הדיווח, הכוח הימי לא מתכוון לנסות ולשוט במימי עזה בשל חשש מתגובת ספינות [[חיל הים הישראלי]] המפטרלות בקביעות מול חופי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully