וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאפל ב-150 ש"ח? לא בדיוק

אלון הדר

9.8.2007 / 15:50

ה-iPod הממוזער והזול להפליא של רשת מחסני חשמל הוא בעצם לא ממש iPod

חובבי הנגנים הדיגיטלים הופתעו לגלות את הסוכרייה החדשה מבית אפל, ה"איי-פוד שאפל" (נגן קטנטן שמעוצב כמו קליפס צבעוני) במחיר מציאה של 149 שקל, שליש ממחירו בחנויות. צילום המוצר הופיע, לצד מכשירים אחרים, במודעות ענק של רשת מחסני חשמל. טלפון לאחת מנקודת המכירה צינן את ההתלהבות.

"זה לא הנגן של אפל, אלא של חברה סינית בשם קליפר", אמר המוכר. בתשובה לשאלה מדוע מחסני חשמל מפרסמת תמונה של הנגן של אפל, למרות שהיא מוכרת נגן אחר, הסביר המוכר שהמוצר הסיני "זהה חיצונית לחלוטין לזה של אפל, למרות שהסיני, כמובן, פחות טוב".

עו"ד נחום גבריאלי, המתמחה בקניין רוחני: "החוק מתייחס לגניבת הדעת. אם הצורה מאוד ייחודית והקהל מקשר אותה עם יצרן ספציפי אחד נגרמה כאן עוולה, ואפשר להוציא צו מניעה נגד המוצר המועתק. ככה, למשל, תבענו את יצרני החיקויים של נעלי קרוקס שהיו דומים להפליא למוצר המקורי, אבל השתמשו בלוגו אחר".

ומה אומרים על זה באפל? יצחק רדשקוביץ, מנכ"ל חברת ידע מחשבים ותוכנה, יבואנית אפל, מודע לחיקויים. "יש פה הטעיה והטעיה מאוד גסה", הוא אומר, "והכל ביודעין. אני לא יודע אם החיקויים פוגעים במכירות שלנו. זה גם קורה בעוד מכשירים. בגלל שיש הרבה גנבים בשוק לוקח לחברה זמן רב לטפל". את המלחמה הוא משאיר למחלקה המשפטית של אפל העולמית.

תגובת שגיא שלזינגר, מחסני חשמל: "היצרנים בחו"ל תמיד ינסו לייצר מוצרים דומים למותגים ידועים. זו תופעה שקיימת כמה שנים. אין פה גניבה. אם לאפל היתה בעיה משפטית, הם היו עוצרים את הייצור. הדמיון קיים רק חיצונית. בפנים הטכנולוגיות והתוכנה שונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully