וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפקיסטן יוכרז מצב חירום לאומי

יוני מנדל

9.8.2007 / 10:38

על רקע גל הטרור בפקיסטן ואיום טליבן כינס הנשיא ישיבה דחופה. מקורות בכירים: תקנות החירום יימשכו לתקופה של חודש

מקורות המקורבים למפלגת השלטון ב[[פקיסטן]] אישרו שנשיא המדינה פרווז מושרף חתם על צו לפיו מצויה המדינה במצב חירום לאומי. תוקף תקנות החירום הוא לחודש אחד וניתן להאריך אותו לתקופה של עד שנה. המקורות אמרו לרשת אל-ג'זירה, כי "הכרזה רשמית על כך צפויה בשעות הקרובות".

במהלך הלילה שוחח מושרף עם שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס. ככל הנראה השיחה ביניהם נסובה על האפשרות להכריז על מצב חירום לאומי ומושרף מצב לנכון לעדכן את רייס על כוונותיו או להתייעץ איתה על הצעדים הדרושים.

הכרזת מצב החירום הינה על רקע ההחמרה במשבר הפוליטי הפנימי בפקיסטן ובשל המתיחות באזור הגבול האפגני עם חמושים מ[[טליבן]]. מושרף ביטל היום ביקור בבירת אפגניסטן, [[קאבול]], בשל סיבות ביטחוניות. הדבר מעיד על החשש הגדול במדינה מפני גל אלימות נוסף, שיכוון גם כלפי מושרף.

סוכנות רויטרס דיווחה כי לדברי מקורות המקורבים למושרף, הנשיא, בן בריתה של ארצות הברית, בחן בימים האחרונים את כל האפשרויות העומדות לפניו. לדבריהם, "הוא יודע שהכרזת מצב החירום תאפשר לו את הארכת כהונת הפרלמנט לתקופה של 12 חודשים נוספים ודחייה של הבחירות במדינה". טארק עזים ח'אן, סגנו של שר ההסברה, אמר ש"פקיסטן מאוימת מבית ומחוץ, ולפיכך כל החלטה שיקבל הנשיא היא אפשרית". לדבריו, "התנאים אכן מאפשרים את הכרזתו של מצב חירום לאומי, וזאת בהתאם לחוקה הפקיסטנית".

השעות הקשות ביותר של מושרף

המצב הביטחוני והפוליטי בפקיסטן התערער מאוד בששת החודשים האחרונים. פקיסטן מצאה עצמה תחת מתקפה של אנשי טליבן בצפון מערב המדינה, באזור הגבול עם אפגניסטן. ההתקפות כוללות פיגועי התאבדות, הן מכוונות בעיקר כלפי המשטרה והצבא הפקיסטני והן גבו עד כה מאות קורבנות. ארצות הברית איימה שתגיב באופן צבאי נגד בסיסי הטליבן הנמצאים על אדמת פקיסטן, ולא ברור כיצד ישפיע הדבר על ממשלתו של מושרף.

לפני כשבועיים התפשטה האלימות גם למערב המדינה, כשבשני פיגועי התאבדות נהרגו 37 בני אדם. לפני כחודש קרס הסכם השלום בן עשרה החודשים בין השבטים במעוז אל קאעדה בצפון המדינה לבין הממשלה. הדבר ארע כשבמספר מתקפות טרור שכוונו נגד הצבא והמשטרה הפקיסטנית נהרגו 44 בני אדם.

קודם לכן התערערו היחסים מאוד כשמורדים אפגנים השתלטו על המסגד האדום בפקיסטן וניהלו משם קרבות אש קשים עם הצבא הפקיסטני. מבחינת נשיא פקיסטן, זוהי אחת התקופות הקשות ביותר בכל שמונה שנות שלטונו, שכן גם האופוזיציה בפרלמנט מתעמתת איתו באופן ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully