וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן זוכרת: 62 שנים לפצצה על נגסאקי

9.8.2007 / 10:25

העיר ציינה את יום השנה להטלת הפצצה האמריקאית שגרמה למותם של 140 אלף בני אדם. "לא נשנה את המדיניות האנטי-גרעינית"

יפן מציינת היום בטקסים ותפילות 62 שנים להטלת הפצצה הגרעינית על [[נגסאקי]]. בנאום שנשא ראש העירייה נגסאקי טומישיה טאו, הזהיר את העולם ממשבר גרעיני נוסף. אלפי בני אדם, בהם ניצולי ההפצצה, הגיעו לפארק השלום בעיר, והרכינו את ראשיהם לדקת דומיה בשעה 11:02 בבוקר (זמן מקומי), השעה בה הוטלה הפצצה.

140 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מההפצצה, שסיימה את [[מלחמת העולם השניה]] בשנת 1945. שלושה ימים לפני כן הטילה ארצות הברית בהוראתו של הנשיא דאז [[הארי טרומן]] פצצת אטום ראשונה בהיסטוריה על העיר [[הירושימה]]. לפחות 27 אלף בני אדם מתוך אוכלוסית העיר, שמנתה 200 אלף תושבים, נהרגו בהפצצה על נגסאקי.

מאז 1945, לפחות 70 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מהשפעות הפצצה. מספר ההרוגים מתעדכן מדי שנה, כיוון שקורבנות נוספים מתים מחולי הנובע מקרינה רדיואקטיבית. רק השנה נוספו לרשימת ההרוגים 3,069 בני אדם.

"סכנה לשימוש אמיתי בנשק גרעיני"

"במקום התקדמות בפירוק הנשק הגרעיני, אנחנו ניצבים בפני משבר בדמות שבירה של המבנה הבסיסי של אי-התחמשות גרעינית", אמר טאו, שקודמו בתפקיד, איצ'ו איטו, נורה על ידי עבריינים בחודש אפריל השנה.

טאו הוסיף, כי "עם הופעתם של כלי נשק גרעיניים חדשים, מתעוררת סכנה לשימוש אמיתי בנשק זה, כמו גם לדליפה של טכנולוגיה סמי-גרעינית".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ראש הממשלה הראשון של יפן שנולד לאחר מלחמת העולם השניה, הניח זר בטקס, והדגיש כי מדינתו תשמור על המדיניות בת עשרות השנים שלה שלא להחזיק נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully