וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

8.8.2007 / 23:22

עליות חדות בהשפעת דברי ההרגעה של ברננקי והדו"חות של סיסקו. אצל הישראליות - אלון USA מזנקת ב-15%

בוול סטריט נמשכת ההתאוששות מגל המימושים האחרון ושוק המניות האמריקאי מחזיר לעצמו יותר ממחצית מ-7.7% שאיבד בתיקון האחרון. למגמה החיובית, הנמשכת זה היום השלישי ברציפות, תורמים דברי ההרגעה של יו"ר הבנק הפדרלי מאמש ודו"חות כספיים חזקים של ענקית ציוד הרשתות סיסקו. מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה מטפס ב-2.2%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-1.4%. מדד המניות הקטנות ראסל 2000, שסבל בשבועיים האחרונים מנפילות חדות במיוחד, בולט היום בעלייה של 3.4%. הנהירה לשוקי המניות מגיעה על חשבון השוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים מזנקת ב-0.132% ל-4.875%.

אתמול הותיר הפד את הריבית בארה"ב על 5.25% - מהלך שהשוק ציפה לו. בוול סטריט חיכו לשמוע מאת דברי הנגיד על מצב הכלכלה האמריקאית, ובייחוד על השפעה אפשרית של משבר המשכנתאות על הכלכלה. הפד שידר "עסקים כרגיל" בהודעה על גובה הריבית וכי אינו מוטרד מהבעיות בשוק האשראי. בתגובה לדברים, עברו אתמול המדדים מירידות לעליות מתונות.

את העליות במגזר הטכנולוגיה מובילים דו"חות חזקים של ענקית ציוד רשתות התקשורת, סיסקו, הנחשבת למנהיגת המגזר ולאינדיקטור לגבי מצבו. סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט ובמיוחד ללקוחות עסקיים, עקפה ברבעון השני את תחזיות האנליסטים עם גידול של 18% בהכנסות ל-9.4 מיליארד דולר וצמיחה של 25% ברווח ל-1.9 מיליארד דולר או 31 סנט למניה. סיסקו מזנקת ב-7.6%.

אצל הישראליות התקבל אמש והיום מבול של דו"חות כספיים המשפיע על המסחר בהן. וולטייר (סימול VOLT) שהונפקה בסוף יולי, דיווחה על צמיחה של פי שלושה בהכנסות ל-11.7 מיליון דולר, אך החברה ממשיכה להפסיד כסף, עם הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, קיטון של 56% לעומת הרבעון המקביל. וולטייר, שאיבדה מאז ההנפקה יותר מ-20% מערכה, יורדת היום ב-14.7% נוספים ל-5.9 דולרים.

אלוט דיווחה על צמיחה מתונה הרבה יותר של 6% בהכנסות ברבעון השני ל-8.6 מיליון דולר ועל הפסד נקי של 592 אלף דולר. זאת, לעומת רווח של 53 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. אצל אלוט, שהונפקה אשתקד ב-12 דולר למניה, נמשכת החולשה. המניה מוסיפה כעת 2.1% ל-6.7 דולרים.

חברת האנרגיה האמריקאית, אלון USA מקבוצת אלון הישראלית (72.3%), עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על עלייה של 76% בהכנסות ל-1.2 מיליארד דולר. את הגידול החד בהכנסות יש לייחס לרכישת מפעילות בתי הזיקוק ומפעלי האספלט, פאראמונט ואדינגטון מקליפורניה, וכן לרכישת 40 חנויות נוחות מרשת גוד טיים סטור. מרווח זיקוק גבוה מהממוצע הנהוג במפרץ מקסיקו, עלייה בהכנסות ממכירת מוצרים בחנויות נוחות ובנזין בתחנות דלק - כל אלה דחפו גם כן לזינוק של 122% ברווח הנקי ל-95.6 מיליון דולר. אלון USA מזנקת בתגובה ב-15.3% ל-36.2 דולר.

חברת מלאנוקס, שהונפקה בפברואר, הודיעה כי אייל ולדמן, המייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, ימכור קרוב לחמישית מאחזקותיו בחברה - 632 אלף מניות בשווי של 11.5 מיליון דולר. גם סמנכ"ל הכספים, מייקל גריי, ימכור 125 אלף מניות בשווי של 2.3 מיליון דולר. מלאנוקס מוסיפה 2.6% ל-18.8 דולר.

חברת סינרון, המוכרת מכשירים לטיפולים אסתטיים, קיבלה את אישור ה-FDA לשווק בארה"ב טיפולים להצרת היקפים. המניה מאבדת 0.1% ל-23.6 דולר, בהשפעת עצתו הממתנת של ג'ים קריימר, גורו ההשקעות של רשת CNBC האמריקאית, שהמליץ בתוכניתו אמש להמתין עם רכישת מניית סינרון עד לאחר שחברות נוספות בתחום יסיימו את ההנפקות הראשונות (IPO) המתוכננות, והסביבה התחרותית תתבהר מעט יותר.

חברת הנדל"ן האמריקאית אקוויטי וואן שבשליטת גזית גלוב (41%) של חיים כצמן, והמתמחה במרכזי קניות, דיווחה על גידול של 13% בהכנסות ל-64.6 מיליון דולר ועל נפילה חדה ברווחים, בעיקר בשל מימוש נכסים ברבעון המקביל. אקוויטי 1 עולה ב-6.9% ל-26 דולר.

אורמת טכנולוגיות מזנקת ב-6.8% ל-47.8 דולר לקראת פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני, לאחר סיום המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully